BMW G05 M50d na doposażeniu w hak holowniczy BMW z elektrycznie składaną głowicą kulową - Mobile Coders.

Kiedyś, za czasów, gdy duży fiat czy Polonez był oznaką dobrobytu sprzedaż samochodu z hakiem holowniczym była niemalże niemożliwa.

Standardowe oględziny samochodu polegały na kilku kopnięciach w oponę, splunięciu na ziemię, pokręcenie kierownicą w lewo i prawo i podsumowanie w stylu: "No Panie, wszystko dobre, ale ten hak...".

Pewnie pamiętacie te czasy, bo to wcale nie było tak dawno temu ;).
Zbliżały się wakacje przyczepa na hak, a do niej wszystko co dało się zmieścić i wypad na nad wodę.

Tak kiedyś spędzano czas.

Samochody nie miały lekko. Hak wtedy był używany do wszystkiego. Samochody niczym woły robocze ciągnęły pełne przyczepy, nie tylko te kampingowe.

Hasło typu "umęczone auto bo jest hak", miało wtedy poniekąd racje bytu.
Gdyby w tamtych czasach istniały portale aukcyjne takie jak mamy dziś, opcja filtruj HAK = NIE, byłaby zaznaczana pewnie obowiązkowo.

Dziś wszystko się zmieniło. Hak holowniczy to wygoda i w większości służy do bezpiecznego i wygodnego wożenia rowerów, skuterów, itp.

Po Polsce jeździmy dużo i jakoś nie wpadło nam w oko X5 czy X7 lub inne BMW z przyczepą kempingową.

Jeżeli już coś z tyłu było zamontowane, to są to głównie rowery bo to dziś najbezpieczniejsza i najwygodniejsza metoda na ich przewożenie.

Nie wszyscy w konfiguratorze wybierają hak przy zakupie samochodu, Za to o M-paku w Polsce nikt nie zapomina ;).

Naszym zdaniem warto to zrobić bo to znacznie tańsza opcja niż doposażenie go w późniejszym czasie.

Mówimy tutaj oczywiście o haku oryginalnym, a nie jakimś zamienniku nawet "dedykowanym".

Z takimi "dedykowanymi" hakami często zdarzają się problemy przy montażu, spowodowane m.in., niedokładnym spasowaniem otworów montażowych przy których trzeba "rzeźbić". Pojawiają się naciski na zderzak powodujące jego wyginanie i kolejna rzeźba w postaci cięcia, gięcia, pasowania. Nie wspominając o nieestetycznym widoku i konieczności ręcznego montażu i demontażu głowicy, która ani nie jest lekka ani też czysta.

Głowicę też trzeba gdzieś trzymać, a jeździć z nią w pozycji zamontowanej nie mając nic na haku nie można. Więc kolejny problem.

A przecież hak miał być ułatwieniem prawda?

To wszystko to nic w stosunku do chyba najważniejszej rzeczy, a mianowicie prawidłowego działania haka i jego integracji z samochodem.

Współczesna elektronika w nowoczesnych samochodach jest jak wiemy bardzo zaawansowana, zestaw oryginalnej wiązki haka będzie z nią współpracował i nie będzie miał na nią negatywnego wpływu.

Samochód po zamontowaniu fabrycznego haka, w momencie jego aktywacji, dopasuje sobie systemy w samochodzie w taki sposób, aby podróżować bezpiecznie.
Niektóre systemy są dezaktywowane, a inne zmieniają swoją charakterystykę pracy. To bardzo ważna kwestia.

Taką 100% kompatybilność gwarantuje tylko i wyłącznie fabryczny hak wykonany w oparciu o oryginalne części BWW i dopisany do VIN pojazdu.

Są oczywiście i minusy, Minusem jest cena przewyższająca haki "dedykowane", oraz trudność montażu.

Pracy jest zdecydowanie więcej, co widać na zamieszczonych zdjęciach, gdzie pokazujemy naszą pracę przy doposażeniu BMW G05 M50d w oryginalny hak BMW z elektrycznie składaną głowicą kulową i układem kontroli stabilności przyczepy.

Samochód zakupiony z drugiej ręki. Na wyposażeniu miał wszystko oprócz właśnie haka.

Naszym zdaniem, montaż haka to nie miejsce na szukanie oszczędności. Należy pamiętać, że montuje się go raz na "całe życie samochodu", o ile zrobimy to raz za dobrze :).

Pozorny zysk z zakupu zamiennika haka "ala BMW", może w przyszłości nieść za sobą poważne konsekwencje nie tylko finansowe.

Dziękujemy za zaufanie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwg05retrofit #bmwmontazhakaelektrycznego #hakelektrycznyBMW
Przeczytaj na