Aktywacja systemów wspomagania – SLI Speed Limit Info – Kolejne czytanie znaków w nowym BMW G30 LCI.

W samochodach BMW znajduje się wiele systemów wspomagania kierowcy opartych na kamerach (KAFAS). To takie kamerki na środku szyby w okolicy lusterka wstecznego.

Oczywiście nie wszystko to co tam się znajduje jest kamerą KAFAS, ponieważ są inne „słabsze” warianty kamer typu FLA lub po prostu zwykłe czujniki światła.

Wszystko zależy od roku produkcji samochodu i jego wyposażenia, a te jak wiecie potrafi być naprawdę różne i indywidualnie skonfigurowane.

Naszym zdaniem, producenci samochodów sprytnie podeszli do tematu. Jedna „mała” kamerka, a potrafi realizować mnóstwo funkcji w zależności od „granej w niej licencji”.

Do tych funkcji należy m.in.:

- Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu,
- Asystent świateł drogowych,
- Ostrzeżenie o kolizji
- Zapobieganie wypadkom w ruchu miejskim
- Prewencyjna ochrona pieszych
- Asystent korków
- Ograniczenie prędkości (informacje o ograniczeniu prędkości) – SLI
- itp.

Oczywiście to nie jest tak, że sama kamera załatwia całą sprawę. W przypadku aktywacji znaków jak najbardziej tak jest i jest to wystarczające. Nie potrzeba żadnych dodatkowych elementów. Wystarczy zakup licencji / odpowiednie kodowanie i gotowe.

W przypadku innych w/w systemów niezbędny jest cały dodatkowy hardware z odpowiednią instalacją elektryczną i tutaj nie jest już ani szybko ani tanio. Ale do zrobienia :).

Co do samego działania. Działa to tak, że kamera monitoruje obszar przed pojazdem i rejestruje jezdnię do około 40 metrów z przodu i do około 5 metrów z prawej i lewej strony pojazdu. Dane obrazu są oceniane przez jednostkę sterującą KAFAS i wysyłane do odpowiednich systemów, które to już odpowiednio reagują.

Można więc śmiało powiedzieć, że to jak oczy samochodu dzięki którym samochód „widzi” gdzie się znajduje i co się przed nim dzieje.

W nowych samochodach kamera KAFAS została mocno rozbudowana. Posiada nawet 3 obiektywy. Oznacza to, że może ona rejestrować nie tylko punkty świetlne, kolory światła i intensywność światła, ale bez problemu może zarejestrować trójwymiarowy obraz.
Dzięki temu bez problemu radzi sobie z wykryciem i odróżnieniem od siebie obiektów takich jak samochód osobowy, motor, ciężarówka, piesi.
Bez problemu wykryje wolne miejsce przed pojazdem, pasy drogowe, znaki drogowe oraz cały podgląd przebiegu drogi.

Mając tak „potężne” narzędzie na pokładzie swojego samochodu, aż żal nie wykorzystać jego pełnego potencjału, szczególnie, że przy wspomnianej aktywacji znaków drogowych nie wymaga ona żadnych przeróbek instalacji ani też zakupu dodatkowego osprzętu.

Kwestia 15 minut pracy z komputerem w samochodzie klienta i możemy bezpiecznie podróżować nie wpadając w „kosztowne pułapki” polskich oznakowań drogowych i Panów, którzy reperują w ten sposób, rozciągnięty jak guma w starych majtkach, budżet państwa :).

Jeżeli posiadacie samochód generacji Gxx (G0x, G2x, G3x, G1x, itd.) i nie posiadacie funkcji czytania znaków na 99% jesteśmy w stanie ją uruchomić niezależnie od rocznika.

W przypadku starszych modeli Fxx, szansa jest mniejsza, ale oczywiście też jest taka możliwość. Im nowszy pojazd tym prawdopodobieństwo aktywacji jest wyższe :). Na bazie VIN pojazdu jesteśmy w stanie ocenić to w kilka minut.

#MobileCoders #bmwkodowanie #sliSpeedLimitInfo #bmwznakidrogowe #bmwczytanieznaków
Przeczytaj na