Konwersja, kodowanie i zabezpieczenie BMW G20 M340i z USA w Mobile Coders 😊.

Umówiliśmy się z Bartkiem w konkretnym terminie na działania z jego autem, choć tym razem to nie my przyjechaliśmy do niego, to on do nas przywiózł auto na lawecie. Auto pochodzące ze Stanów Zjednoczonych było w trakcie napraw i nieprzystosowane jeszcze do naszych przepisów. Zatem najbardziej optymalnie było spotkać się u nas, aby wykonać następujące działania:
- diagnostyka,
- programowa konwersja auta na warunki europejskie,
- budowa wiązki do tylnych lamp,
- kodowanie pojazdu,
- założenia zabezpieczenia antykradzieżowego.

W trakcie diagnostyki auta doszło jeszcze kilka dodatkowych działań, które wykonaliśmy tego samego dnia. Wymieniliśmy akumulator systemu SOS, który był już wyczerpany oraz rozwiązaliśmy problem z błędami systemu bezpieczeństwa. Jak to zwykle bywa auto miało pewną przygodę. Kontrolka airbag świeciła się, chociaż wszystkie elementy systemu bezpieczeństwa, które tego wymagały zostały wymienione. Jak się w dalszej części okazało wszystko było sprawne, tylko ktoś zapomniał wpiąć kilku wtyczek 😊.

Najciekawszą anomalią był natomiast brak dźwięku z głośników. Właściciel myślał, że jest to kwestia braku konwersji, jednak to nie miało związku. Jak się szybko okazało, w aucie brakowało modułu odpowiedzialnego za dźwięk i radio... w drodze między kontynentami komuś bardzo spodobał się ten element wyposażenia i zabrał go sobie. Na szczęście mieliśmy pasujący moduł, więc założyliśmy, zaprogramowaliśmy i voila, audio ożyło 😊.

Wykonaliśmy część z poniższych możliwych kodowań w tym aucie:
• wyłączenie sygnału braku pasów,
• wyłączenie systemu Start Stop (zapamiętanie ostatniej pozycji),
• aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u ,
• aktywacja temperatury opon obok ciśnienia,
• zegary Alpina lub przeskalowane do 330 km/h,
• Aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu,
• Wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
• Zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco

Konwersja na warunki europejskie w tym aucie obejmowała przede wszystkim:
• wykodowanie świateł obrysowych (side marker)
• zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
• aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA
• dodanie parzystych częstotliwości fal radiowych (EUROPA),
• aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
• przekodowanie tylnych lamp (zostały wymienione na europejskie),
W aucie zostały założone już tylne lampy europejskie i włącznik z przyciskiem do tylnego światła przeciwmgłowego, więc nam zostało poprowadzenie wiązki. Dzięki temu mogliśmy uruchomić oddzielnie światła hamowania i kierunkowskazów, a także światło przeciwmgłowe.

Auto zatem było już gotowe do odjazdu. Otrzymaliśmy jeszcze zadanie zabezpieczenia auta, co uczyniliśmy za pomocą urządzenia Author IGLA, które skutecznie uniemożliwia pracę złodziejom. Dzięki cyfrowej blokadzie magistrali CAN, tylko użytkownik auta, który zna kod pin lub ma odpowiednią pastylkę, może odjechać autem 😊. Wygodne i skuteczne rozwiązanie, które polecamy 😊.

Dziękujemy serdecznie Bartkowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😉.

#MobileCoders #kodowanie #konwersja #diagnostyka #NaviEU #mapy #USA #EU #spolszczenie #menuPL #AuthorIGLA #IGLA200 #IGLA231 #kodowanieLAMP #sideMarker
Przeczytaj na