Zmodyfikujcie mi auto, bo wciąż się psuje 😊. Czyli Chiptuning BMW G11 740d po perypetiach 😉.

Efekt modyfikacji:
320 KM === >>> 400 KM
680 Nm === >>> 800 Nm

Opisywane dziś BMW G11 740d to auto, z którym mieliśmy wielokrotnie już do czynienia, tak samo jak z jego właścicielem, Tomkiem 😊. Dawno temu wykonaliśmy tutaj kilka usług w których skład wchodziły:
• Aktywacja Apple Carplay,
• Aktywacja wideo w czasie jazdy – VIM,
• Kodowania, między innymi:
o Zapamiętanie ostatniej pozycji start-stop (wyłączenie),
o Skalowanie zegarów do 330km/h,
o Animacja powitalna M na ekranie nawigacji,
o Aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia i inne.

Właściciel auta nie chciał na początku wykonać Chiptuning’u w obawie o utratę gwarancji. A ta w przypadku jego auta okazała się ważna 😊.

Co rusz były jakieś problemy, głównie zawieszeniowo – silnikowe. Samochód ledwo wyjeżdżał z warsztatu BMW, aby niedługo potem wracać z kolejną bolączką. Z tego też względu auto było często aktualizowane i przywracane do fabrycznych ustawień, przez co spotykaliśmy się raz na jakiś czas, aby przywrócić wyżej wymienione ustawienia 😉.

W momencie modyfikacji auto miało 6 lat i 74tys. km przebiegu, a historia serwisowa obejmowała wymianę między innymi zawieszenia pneumatycznego, czy też turbin silnika i innych elementów osprzętu. Auto było widywane w warsztacie dealerskim tyle razy, że prawdopodobnie ktoś nie mógł uwierzyć, jak młode auto o tak niskim przebiegu może tyle razy się zepsuć? Jako, że zazwyczaj każda awaria jest spowodowana Chiptuning’iem (oczywiście według serwisanta), to ktoś wpadł na pomysł, aby zabezpieczyć sterownik silnika plombami 😊. W ten sposób wszyscy mieli już pewność, że auto psuje się niemiłosiernie na fabrycznym oprogramowaniu 😊.

Gdy auto zostało już doprowadzone do ładu i poddane ponownej aktualizacji, Tomek skontaktował się z nami, aby przywrócić wcześniej wykonane kodowania, a także zwiększyć w końcu moc 😊. Gdy się spotkaliśmy naszym oczom ukazały się wspomniane wcześniej plomby na wtyczkach sterownika silnika, czym my jak i właściciel auta byliśmy zdziwieni 😊. Auto w tym momencie nie było już na gwarancji, zatem bez dłuższego zastanowienia, tylko z uśmiechem na twarzy zerwaliśmy plomby 😊.
|
I tak się potoczyła dalej historia, że odczytaliśmy zawartość sterownika, którą następnie zmodyfikowaliśmy i zapisaliśmy naszą wersję w sterowniku. Silnik ten jest znany z dużego potencjału, dzięki czemu zyskujemy wyraźną poprawę przyśpieszenia, a także zwiększoną elastyczność. Dodatkowe 80 KM i 120 Nm robi różnicę, ale jednocześnie są to parametry w granicach rozsądku, gdzie nie trzeba drżeć codziennie o los naszego samochodu 😊.

Auto jeździ i póki co się nie psuje 😊.

Dziękujemy po raz kolejny Tomkowi za zaufanie i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #chiptuning #kodowanie #Carplay #G11 #740d #tuning #chip #B57 #StartStop #VIM
Przeczytaj na