BMW F06 650i na modyfikacjach w Mobile Coders 😊.

Efekt chiptuning’u:
449 KM === >>> 540 KM
650 Nm === >>> 780 Nm

Auto Marcina przyjeżdżało do nas ostatnio regularnie na wszelkiego rodzaju serwisy i drobne naprawy. Były to między innymi:
- wymiana oleju skrzyni biegów ZF 8HP,
- tarcze i klocki hamulcowe,
- elementy zawieszenia tylnego dyfra,
- montaż niskotemperaturowego termostatu cieczy chłodzącej dedykowany dla silnikow N63 i S63.

O ile większość z powyższych działań wykonujemy na co dzień, to montaż customowego termostatu to rzadkość 😊. O co tak właściwie chodzi?
W silnikach V8 o oznaczeniu N63 jak w tym przypadku, panują bardzo wysokie temperatury. Duża tu zasługa kompaktowej budowy tego silnika, a dokładnie za sprawą turbin, które umiejscowione są obok siebie na środku i wspólnie generują w krótkim czasie energie cieplną potrzebną do ogrzewania domu jednorodzinnego na całą zimę 😊.

Co prawda dzisiaj przedstawiamy poprawioną wersję silnika o mocy 449 KM, który jest mniej problematyczny od pierwszych wersji o mocy 407 KM, jednak nadal panują tu drakońskie temperatury, które wpływają negatywnie na praktycznie wszystko wkoło.

Fabryczny termostat otwiera się dopiero po osiągnięciu 105 stopni Celsjusza, co jest stanowczo zbyt wysoką temperaturą, jeśli mówimy o żywotności silnika jego podzespołów. Jest to spowodowane chęcią redukcji emisji spalin przez producenta, ale niestety kosztem zwiększonej awaryjności. Warto zatem założyć termostat, który otwiera się w temperaturze 85-90 stopni, co powoduje, że silnik jest znacznie lepiej chłodzony i przedłuża to żywotność także wszystkich elementów gumowych od przewodów układu chłodzenia po uszczelniacze zaworowe w silniku oraz wtryski. Także polecamy 😉.

Wracając do tematu – po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności serwisowych, przystąpiliśmy to meritum, czyli do:
• Aktualizacji sterowników całego samochodu,
• Kodowań,
• Aktualizacja danych nawigacji,
• Chiptuningu silnika,
• Chiptuningu skrzyni biegów ZF 8HP,

Na pierwszy ogień poszła oczywiście aktualizacja oprogramowania sterowników pojazdu, aby mieć tą najlepszą możliwą „bazę” pod dalsze działania 😊. Zaktualizowaliśmy też nawigację do najnowszej dostępnej wtedy wersji. Wykonaliśmy kilka kodowań spośród poniższych możliwości:
• domyślnie wyłączony system start-stop,
• odblokowanie odtwarzania wideo w trakcie jazdy,
• aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia pojazdu,
• wyłączenie sygnału brak zapiętych pasów,
• zmiana koloru wskaźników sportowych na takie z wersji M,
• aktywacja animacji powitalnej M na ekranie nawigacji,
• wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie, gdy drzwi są otwarte.

I na koniec zostawiliśmy to co tygrysy lubią najbardziej, czyli podnieśliśmy moc 😊. Właściciel usunął w tym aucie katalizatory. Dlatego naszym zadaniem było też programowe ich usunięcie ze sterownika silnika. W związku z tym, że nic nie blokuje przelotu spalin, klient poprosił nas też o aktywację strzałów z wydechu, czyli tzw. Popsy 😊.

Niechętnie podejmujemy się tego zadania, ponieważ w większości przypadków wygląda to tak, że po niedługim czasie musimy je wyłączyć, bo jednak okazuje się jest za głośno/jest to męczące/dziecko budzi się ze snu/pobliscy uchodźcy przeżywają traumę... powodów jest wiele.
Natomiast w tym przypadku udało się uruchomić tak, że strzały z wydechu za praktycznie tylko w trybie Sport.

Wykonaliśmy zatem właściwą część modyfikacji, czyli Chiptuning silnika oraz skrzyni biegów. Tutaj silnik pokazał niesamowity potencjał jaki w nim drzemie. Po odczycie i opracowaniu modyfikacji dla silnika oraz skrzyni biegów, i zaaplikowaniu ich do auta pojechaliśmy w jazdę testową. Silnik równomiernie oddaje moc i moment obrotowy, jednak w górnej partii obrotów różnica między tym co było, a co jest, jest kolosalna... te kilkadziesiąt koni mechanicznych, nawet przy mocy bazowej, z której startujemy, to jest 450 KM, robi naprawdę różnicę 😊. Do tego skrzynia szybko reaguje na polecenia kierowcy, w sposób bardziej zdecydowany, co także przydaje się przy kickdownie i redukcji 😉.

Wszystko oczywiście zostało zrobione z głową, w bezpiecznych granicach😊.
Dziękujemy Marcinowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie 😊.
#MobileCoders #kodowanie #Chiptuning #F06 #650i #tuning #ZF8HP #Serwis #termostat #custom #Pops&Bangs #N63
Przeczytaj na