Turbo serwis Door-to-Door oraz Chiptuning BMW F15 X5 25d 😊.

Kiedy kupujemy nowe auto, to zazwyczaj chcemy doprowadzić je do jak najlepszego stanu i „skonfigurować” je bardziej pod siebie. Zawsze lepiej zrobić to na początku, bo potem pewne rzeczy nam uciekają, zapominamy o nich lub nie ma na to czasu. Z takim założeniem wychodzi również Pan Jakub, który kupił BMW X5 25d z napędem na tył.

W aucie, którego przebieg wynosił na tamtą chwilę około 168 tys.km, skumulowało się kilka potrzeb serwisowych oraz napraw. Jako że klient miał do nas troszkę większą odległość do pokonania i ciężko było mu zaprowadzić do nas auto, to wyszliśmy na przeciw jego oczekiwaniom i postanowiliśmy zabrać jego auto spod domu 😊. Gdy dojechaliśmy do naszego warsztatu, rozpoczęliśmy diagnostykę auta, a co za tym idzie pierwotny plan został rozszerzony dość istotnie.

Całość napraw wykonaliśmy na oryginalnych częściach BMW:
• wymiana klocków i tarcz hamulcowych przednich,
• wymiana klocków i tarcz hamulcowych tylnych,
• wymiana płynu hamulcowego,
• Wymiana oleju silnika Trzech Króli,
• wymiana wszystkich filtrów,
• wymiana oleju i miski z filtrem skrzyni biegów,
• wymiana oleju w tylnym dyfrze,
• wymiana świec żarowych,
• wymiana akumulatora TCB (SOS),
• demontaż adaptera telefonu i montaż zaślepki w schowku,
• naprawa systemu PDC - uszkodzona wiązka tylnych czujników,

Olej wymieniliśmy jak zwykle na Penrite 5W40, dodając do niego Liqui Moly Ceratec, który zapewnia dodatkową ochronę, wcześniej przepłukując układ płukanką Penrite Engine Flush. Tzw. Zestaw Trzech Króli 😊. Dalej okazało się, że nie tylko klocki, ale także i wszystkie tarcze nadają się do wymiany. Zawsze zalecamy wymianę na oryginalne BMW, ponieważ są w 99% bezproblemowe. Wymiana oleju w skrzyni biegów zawsze jest zalecana co około 80 tys. km, dlatego tutaj olej aż prosił się o wymianę. Tak samo w tylnym dyferencjale, ale tylko tam, ponieważ auto jest wyposażone jedynie w tylny napęd, bez xDrive. Można powiedzieć, że rzadko spotykana wersja, jednak w tym wypadku ma to swoje plusy, ponieważ tylne, szerokie opony spokojnie radzą sobie z mocą dwulitrówki, nie ma problemów z przyczepnością.

Ponadto okazało się po diagnostyce, że akumulatorek służący do zasilania awaryjnego systemu SOS jest już na wyczerpaniu, jak to zwykle bywa po 5-6 latach, zatem i jego wymieniliśmy. Świece żarowe także podlegały wymianie, dzięki czemu auto bez zająknięcia odpalało już przy niskich temperaturach.
System czujników parkowania zgłaszał również usterkę. Musieliśmy zdjąć zderzak tylny, aby ocenić usterkę i jak się okazało – coś było już kiedyś kombinowane w tym obszarze, ponieważ wiązka przewodów i jeden z czujników były uszkodzone. Po naprawie i wymianie czujnika, system PDC zaczął działać 😊.

Właściciel auta nie używa telefonów Iphone, dlatego uchwyt Snap-In będący w podłokietniku zupełnie nie potrzebuje. Jako że zabierał on cenne miejsce, to zdemontowaliśmy go i założyliśmy nową fabryczną zaślepkę, dzięki czemu w schowku zyskaliśmy wolne miejsce.

Gdy już wszystko mieliśmy załatwione od strony serwisowej, przyszedł czas na działania związane z oprogramowaniem 😊. Wykonaliśmy tutaj cały pakiet programowania i kodowań, czyli:
• aktualizacja sterowników całego pojazdu,
• kodowanie,
• aktualizacja danych nawigacji
• Chiptuning silnika,
• Chiptuning skrzyni biegów,

W pierwszej kolejności wykonaliśmy aktualizację sterowników całego pojazdu, dzięki czemu auto dostało najbardziej dopracowane oprogramowanie fabryczne. Następnie wykonaliśmy aktualizację przestarzałych już danych nawigacyjnych oraz niektóre z poniższych kodowań:

• domyślnie wyłączony system start-stop,
• aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
• aktywacja dźwięku zamknięcia / otwarcia pojazdu,
• zamykanie tylnej klapy z plota i przycisku wewnątrz pojazdu,
• wyłączenie sygnału brak pasów,
• aktywacja wskaźników sportowych,
• zmiana koloru wskaźników sportowych na takie z wersji M,
• aktywacja logo powitalnego M na ekranie nawigacji,
• aktywacja cyfrowego licznika prędkości na liczniku,
• wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie, gdy drzwi są otwarte,
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia.
Na koniec zostawiliśmy to, czego efekt będzie najbardziej cieszył pana Jakuba, czyli Chiptuning silnika oraz skrzyni biegów. Efekty Chiptuningu silnika wyglądał następująco:
231KM === >>> 270KM
500Nm === >>> 550Nm

Tak jak wcześniej pisaliśmy, napęd S-drive w tym wypadku wychodzi na plus, ponieważ jedna oś bardzo dobrze sobie radzi z napędzaniem tego auta, nawet po podniesieniu osiągów. Najmniejsza jednostka napędowa bardzo dobrze sobie radzi po Chiptuningu z napędzeniem tego auta, co we współpracy ze zmodyfikowaną skrzynią, która działa bardziej zdecydowanie i szybciej reaguje na nasze polecenia, daje nam naprawdę dynamiczne auto 😊.

Jadąc w drodze powrotnej do naszego klienta, czuć było nieporównywalnie lepszą dynamikę w warunkach pozamiejskich, co ułatwia znacząco kwestie wyprzedzania 😊. Pomimo, dodatkowych prac, udało nam się dotrzeć w umówionym terminie do pana Jakuba, który cieszy się teraz sprawnym i podrasowanym BMW 😊
#MobileCoders #kodowanie #serwis #TrzechKróli #Penrite #Ceratec #aktualizacja #ChipTuning #ZF8HP #chip #F15 #X525d #naprawa #SOS #oleje #nawigacja
Przeczytaj na