Aktualizacja, chiptuning, serwis BMW F16 X6 40d w Mobile Coders 😊.
313 KM === >>> 365 KM
630 Nm === >>> 710 Nm
Pan Bartek posiada od jakiegoś czasu BMW F15 X5 40d z silnikiem 3-litrowym na dwóch turbosprężarkach. Autem robi symboliczne przebiegi, ale dba o nie, tak jako inne swoje pojazdy, dlatego pamięta o regularnych wymianach olejów (w przeciwieństwie do swojego sąsiada, ale może nie o tym 😊). Klient przyjechał do nas z bardzo daleka, przede wszystkim, aby wymienić oleje w:
• Skrzyni biegów (razem z miską oczywiście),
• Skrzyni rozdzielczej xDrive,
• W moście tylnym i przednim,
Materiały pan Bartek przywiózł swoje, jednak po chwili okazało się, że do mostu tylnego olej jest nieodpowiedni. Sprzedawca nie wiedział, że auto jest wyposażone w opcję zawieszenia "2VP Adaptacyjny pakiet podwozia Dynamik”, przy którym tylny dyferencjał posiada trzy osobne komory oleju, do których trzeba osobno stosować dwa różne oleje 😉. Na szczęście mieliśmy takie oleje na miejscu i udało nam się wykonać serwis do końca.
Następnie wykonaliśmy część związaną z oprogramowaniem, czyli:
• Aktualizację wszystkich sterowników pojazdu,
• Aktualizację danych nawigacji do najnowszej dostępnej wersji,
• Chiptuning silnika Stage 1,
• Chiptuning skrzyni biegów Stage 2,
Standardowo aktualizacja sterowników pojazdu do najnowszego fabrycznego oprogramowania, gwarantuje najlepszy „podkład” po to co nastąpi 😊. Poza tym zawsze lepiej to zrobić w pierwszej kolejności, aby pozbyć się potencjalnych problemów wynikających ze starego, niedopracowanego oprogramowania. Dane nawigacyjne także zaktualizowaliśmy, bo drogi ciągle się zmieniają, a do domu klient blisko zdecydowanie nie miał 😉.
Na tej bazie wykonaliśmy Chiptuning silnika oraz skrzyni biegów. Auto zostało dokładnie przetestowane w czasie jazdy, aby być absolutnie pewnym, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. No i tak rzeczywiście było, ponieważ po testach i drobnych korektach osiągnęliśmy zadowalające rezultaty w bezpiecznych granicach temperaturowych 😊.
Auto jest znacznie bardziej dynamiczne i wydaje się bardzo lekkie, za sprawą szybszej reakcji na gaz, żwawej zmianie biegów oraz przede wszystkim dzięki wyższemu momentowi – ponad 700 Nm robi różnicę 😉. A gdy skrzynia wykona szybką redukcję, to czuć dodatkową moc, która robi różnicę przede wszystkim na autostradzie 😉.
Po powrocie do domu, pan Bartek zadzwonił, aby potwierdzić, że auto jeździ super i bez problemów 😉,
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie 😊.
#MobileCoders #serwis #skrzyniaBiegów #ZF8HP #oleje #xDrive #Dyfry #2VPAdaptacyjnypakietpodwoziaDynamik #aktualizacja #kodowanie #nawigacja #N57