Chiptuning oraz LAG-OFF w Audi Q7 50 TDI 😊.
Efekty Chiptuning’u:
286 KM === >>> 340 KM
620 Nm === >>> 720 Nm
Mieliśmy przyjemność pracować z Audi Q7 50TDI po liftingu, czyli z autem odświeżonym. Na czym polegają zmiany? Z takich najbardziej widocznych, to zmieniono przednią część auta, zmodyfikowano zderzak, zmieniono ledowe lampy, natomiast z tyłu zamontowano przede wszystkim długą na całą szerokość auta listwę. No i oczywiście lampy też są bardziej smukłe 😉.
Największe zmiany, które rzucają się chyba najmocniej w oczy zaszły w środku, a dokładnie w konsoli środkowej. Kokpit został upodobniony do innych nowych modeli z Q8 na czele, czyli mamy do czynienia z ekranami zamiast przycisków i pokręteł, które w większości są zastąpione. No i tu kwestia chyba najbardziej kontrowersyjna, czy to dobrze czy nie? Ile ludzi tyle opinii odnośnie stylizacji, ergonomii, praktyczności. Jest ładnie i nowocześnie, ale czy na pewno praktycznie? To już kwestia do własnej interpretacji 😊.
Tak czy inaczej, przedstawiane auto jest wyposażone w najmocniejszego diesela 50TDI, czyli 3 litrowy silnik o mocy 286 KM. Wersja całkiem często spotykana i chyba najbardziej odpowiednia, łącząca bardzo dobre osiągi z umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W końcu takiego kolosa, który z pasażerami może spokojnie ważyć 2,5 tony trzeba napędzić odpowiednim motorem 😊.
Stąd zostaliśmy poproszeni przez właściciela auta, Macieja o podkręcenie auta.
Kwestia zwiększenia mocy to nie jedyna rzecz, którą trzeba było opracować, ale też, lub przede wszystkim sławny LAG, czyli opóźnienie układu napędowego po wciśnięciu pedału gazu. Denerwujące zjawisko, które potrafi być także niebezpieczne w wielu sytuacjach staramy się niwelować i wyłączać. Dzięki jednoczesnej modyfikacji sterownika silnika oraz skrzyni biegów, tak jak w tym wypadku, możemy pozbyć się tej przypadłości, dzięki czemu auto zyskuje znacznie szybszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Skrzynia szybciej reaguje i decyduje co zrobić, a także szybciej decyduje się na redukcję biegu, aby uzyskać więcej mocy.
Dodatkowe około 50 KM oraz 100 Nm bardzo odczuwalnie polepszają osiągi auta, co czuć tym mocniej im większa prędkość jest osiągana i wyższe opory powietrza, z którymi musi walczyć wielki SUV 😊.
W połączeniu z redukcją opóźnienia układu napędowego, auto robi się znacznie bardziej zwinne 😊.
Przy okazji uruchomiliśmy także możliwość odtwarzania wideo w czasie jazdy, dzięki czemu w czasie podróży dzieci mogą oglądać ulubione bajki, np: Świnka Peppa, Teletubisie, Weekend u Berniego itd :D.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie 😊.
#MobileCoders #kodowanie #chiptuning #AudiQ7 #4M #50TDI #Diesel #LAGOFF #VIM #WideoWczasieJazdy