Pełny pakiet modyfikacji w BMW G11 730d 😊.

Efekt Chiptuning’u:
265 KM === >>> 310 KM
620 Nm === >>> 700 Nm

Właściciel opisywanego dziś BMW G11 730d zaraz po zakupie tego auta postanowił, że dopracuje w nim kilka detali 😊. Na te kilka rzeczy składał się między innymi działania związane z multimediami i mocą. Skontaktował się zatem z nami aby wykonać szeroki, niemal kompletny zakres usług, które obejmowały:
• Kodowanie pojazdu,
• Aktualizacja danych nawigacji,
• Uruchomienie asystenta wspomagania kierowcy,
• Uruchomienie VIM - wideo w czasie jazdy,
• Chiptuning silnika,
• Chiptuning skrzyni biegów ZF 8HP,

Początkowo mieliśmy także obniżyć programowo auto, ze względów estetycznych, co także wykonaliśmy. Jednak po wykonanej jeździ próbnej, okazało się, że auto zaczęło inaczej się zachowywać na drodze, przez co klient zdecydował, aby wrócić do stanu oryginalnego.

Wykonaliśmy natomiast część z poniższych kodowań:
• zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start – Stop (wyłączenie),
• wyłączenie sygnału brak pasów,
• zegary ALPINA, M lub skalowanie do 330 km/h,
• aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia,
• zmiana domyślnego trybu jazdy na np. ADAPTIVE, SPORT, SPORT INDIVIDUAL
Auto fabrycznie jest wyposażone w opcję „Systemy asystujące kierowcy Plus”, dzięki czemu można odblokować ciekawe dodatki, które domyślnie nie działają w tym aucie. Na czym polegają te funkcje? Poniżej objaśnienie:

ASYSTENT WSPOMAGANIA KIEROWCY

- Asystent Zmiany Pasa
Funkcja, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne skręcanie kierownicą bez konieczności jej trzymania. Wystarczy, że wciśniemy kierunkowskaz strony w którą samochód ma skręcić, a samochód sam skręci z pasa na pas. Oczywiście w pierwszej kolejności sprawdzi on możliwość takiego manewru i poinformuje o tym, jeżeli nie będzie to możliwe., a sam ruch wykona gdy warunki będą dogodne.

- Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Funkcja, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia. System za pomocą kamer sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.

Na koniec została nam kwestia Chiptuning’u 😊.

Auto jest wyposażone w najsłabszy (no prawie, bo były też dwulitrówki, choć tylko na wybrane rynki) silnik diesela, co nie znaczy, że słaby czy bez potencjału. Znany już dobrze silnik B57 z 6 cylindrami i jedną turbiną to przykład świetnego kompromisu między osiągami, a kosztami utrzymania. Jednostka jest bezawaryjna i bez problemu nadaje się do programowego zwiększenia mocy. Tutaj uzyskujemy dodatkowo prawie 50Km i 80Nm. W komplecie wykonaliśmy także strojenie skrzyni biegów, dzięki czemu efekt jest jeszcze lepszy 😊.

Po wykonaniu modyfikacji, jadąc na testy w warunkach drogowych, Piotr od razu poczuł lepszą dynamikę jak i lepszą reakcję układu napędowego, z uśmiechem zwracając na to uwagę 😊. Auto jest szybkie, potrafi wymasować plecy, a jak trzeba to jest bardzo oszczędne i za to my jak i właściciel bardzo je lubimy 😊.

Dziękujemy serdecznie Piotrowi za skorzystanie z naszy usług i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #kodowanie #chiptuning #VIM #Tuning #ZF8HP #StartStop #B57 #nawigacja
Przeczytaj na