BMW X3 G01 20d CHIP-TUNING silnika + skrzyni biegów ZF + CarPlay w Mobile Coders 😊.

Moc
190 KM => 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
+ CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF 8HP
+ Apple CarPlay
+ Kodowania

G01 to już trzecia odsłona SUV-a X3. Produkowany jest już od 2017 roku, a dalej jego sylwetka prezentuje się świetnie.

Obecnie mamy już LIFT tego modelu, który wprowadził trochę świeżości.
Generalnie auto bardzo udane i bardzo pożądane. Widać to nie tylko po ilości tych samochodów jeżdżących po naszych drogach, ale też po ilości zapytań o ich konwersje dla tych sprowadzonych z USA.
Prezentowany egzemplarz pochodzi oczywiście z Europy, a dokładniej polski salon co poniekąd zdradza silnik wysokoprężny.

Ulubiony, oszczędny, bezawaryjny, trwały. Chciało by się powiedzieć stary poczciwy B47. Ale wcale taki stary nie jest. To odświeżona, choć bardziej pasuje tutaj stwierdzenie, na nowo przekonstruowana jednostka, poprzedniej wersji silnika N47, która zadebiutowała w 2014 roku.
Zastosowano tutaj specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa.

Bez problemu samochodem z tym silnikiem można osiągnąć wynik poniżej 5 l/100km.

Aby nie być gołosłownymi, poniżej Short na naszym kanale YouTube https://www.youtube.com/@mobilecoders

https://www.youtube.com/shorts/V-nEICZjzE4

Kolejną bardzo ważną kwestią przy budowie tych silników było zredukowanie przez producenta wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy.

Trzeba nadmienić, że zamysłem konstruktorów w przypadku B47 było stworzenie jednej rodziny silników, w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.
Dlatego też ten silnik, wykonany z aluminium, przystosowany jest do obsługi jednej i dwóch turbosprężarek. Występuje w odmianie 25d, w której to generuje moc seryjną 231 KM i 450/500Nm w zależności od modelu.

Zatem modyfikacja w przypadku odmiany 190 KM na 230 KM i 480 Nm, dla tego silnika jest, jak by to powiedzieć, kwestią naturalną, niewypływjącą na jego żywotność.

Mało tego, z wersji 25d, czyli 231 KM robi się nawet 270 KM/550 Nm.
Tutaj po prostu osprzęt pozwala na takie zabawy :).

Generalnie zmian konstrukcyjnych N47 vs B47 jest więcej i można łatwo wyszukać info w sieci, więc aby niepotrzebnie nie „przeciągać”, słów kilka o naszej modyfikacji.

Tutaj niemalże standard, czyli CHIP-TUNIG silnika + CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF 8HP.

Jak widać na zdjęciach, na modyfikację udaliśmy się we wskazane przez naszego klienta miejsce. Samochód był świeco po serwisie w ASO, w związku z czym wgrane miał najnowsze oprogramowanie.
Zatem modyfikacja silnika była możliwa tylko po uprzednim wykonaniu Unlocka metodą Bench (podpięcie się do wtyczek sterownika silnika).

Skrzynia biegów nie ma tego „problemu” i tutaj niezależnie od wersji oprogramowania, zawsze wszystko ładnie idzie po OBD2, czyli po klasycznym złączu diagnostycznym dostępnym w środku samochodu.

Przy okazji jak widać na zdjęciach, w związku z tym, że nasz klient używa iPhone, aktywowaliśmy CarPlay na pełnym ekranie wraz z odblokowaniem filmów podczas jazdy i innymi, ustalonymi z klientem kodowaniami. Jak zapewne się domyślacie StartStop OFF poszedł w pakiecie :).

Czas operacyjny całej usługi zamknął się w okolicach 2,5h, w czasie, gdy nasz klient wykonywał swoją pracę zdalną. „Porwaliśmy” go jedynie na kilka minut na odbycie jazdy testowej z której był bardzo zadowolony :).

Dziękujemy za miłe spotkanie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningb47 #chiptuningbmwg0120d #bmwcarplay #chiptuningslaskpolskawielkopolska #chiptuningkatowiceslaskmalopolska #chiptuningpoznan #chiptuningmobilnie
Przeczytaj na