Konwersja z USA BMW G16 M850i oraz prace dodatkowe w Mobile Coders 😊.
Z prezentowanym samochodem mieliśmy styczność jakiś czas temu.
Wykonywaliśmy wtedy w nim kompletną konwersję samochodu na standardy EU/PL wraz z mapą nawigacji oczywiście.
Nie było wtedy realizacji z tej pracy ani też nie zrobiliśmy posta.
Wszystko na prośbę właściciela, ponieważ samochód stał wtedy w jednym z salonów detailingowych, gdzie był kompletnie oklejany.
Stan jaki zastaliśmy, faktycznie nie był ciekawy. Samochód mocno porozbierany, jak to przy takich pracach bywa, lampy wisiały dosłownie na „trytytkach”.
Chodziło o to, aby były jedynie podłączone do wykonania konwersji.
Stan samochodu dla nas nie ma większego znaczenia przy tego typu pracach jak konwersja. Ważne natomiast jest to, aby wszystko co ważne było podłączone i oczywiście sprawne. Równie dobrze przy konwersji nie musi być karoserii :). Ważna jest tylko elektronika :).
Oczywiście, aż tak źle to tutaj nie wyglądało, ale uszanowaliśmy prośbę klienta i nie robiliśmy zdjęć ani też realizacji na Instagramie, szczególnie, że byliśmy niemal pewni, że samochód wróci jeszcze do nas.
Dlaczego? :).
Chodziło o dorobienie wiązki do lamp tylnych. Początkowo klient chciał wykonać ją na własną rękę (zaprzyjaźniony elektryk). Przekazaliśmy schemat podłączenia jak zwykle to robimy, ale często bywa tak, że jednak elektrycy nie podejmują się tego typu działań przy drogim module jakim jest BDC.
Tutaj łatwo o jego zwarcie / uszkodzenie, a naprawa tego elementu do najtańszych i najszybszych nie należy niestety.
Jak życie pokazało, temat wiązki lamp wrócił do nas, zgodnie z naszym założeniem. Nie było to tak od razu, bo klient kilka miesięcy pojeździł w takiej okrojonej wersji :).
Chyba katalizatorem był tutaj mały incydent, po którym coś się podziało z systemami bezpieczeństwa i klient zlecił nam od razu pewne prace dodatkowe.
Chyba był już zmęczony notorycznymi komunikatami o awariach na desce rozdzielczej :).
Zatem lecimy z listą wykonanych prac w podsumowaniu tego pojazdu :).
Konwersja z USA na EU/PL:
- wykodowanie świateł obrysowych przednich (sidemarker)
- kodowanie lamp/modułów, ponieważ zostały wymienione
- przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
- wykonanie wiązki instalacyjnej do tylnych lamp,
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA,
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
- aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
- naprawa wiązki instalacyjnej radaru przedniego ACC,
- naprawa wiązki czujników PDC przód,
- wymiana / kodowanie i adaptacja przedniego amortyzatora EDC,
- wymiana i naprawa dodatkowej pompy chłodzenia,
- naprawa systemu asystenta ruchu – programowanie radarów,
- naprawa napinacza pasów bezpieczeństwa,
- wymiana połamanych osłon pod samochodem,
- pełny serwis olejowy 3 Króli + filtry BMW OE,
- geometria 3D,
- prostowanie felgi
Jak widać pracy było sporo. Na szczęście samochód był do naszej dyspozycji przez kilka dni, w których to, dzięki odpowiednim narzędziom do diagnozy BMW, sukcesywnie diagnozowaliśmy i usuwaliśmy usterkę po usterce.
Został jeszcze jeden temat dachu, który się nie otwiera. Tutaj na pracę w tym zakresie umówiliśmy się na lato, kiedy to będzie już można korzystać z tego dobrodziejstwa :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #serwisbmw #bmwusa #konwersjabmwusaeppl #m850i