Widziałeś Yeti? Czyli trójka w manualu i nowa moc w BMW G20 318d 150KM z 2019 - Mobile Coders.

CHIP-TUNING (Stage 1) silnika
Moc
150 KM -> 210 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 460 Nm

Krążą legendy, że gdzieś tam daleko, za górami i lasami, żyje sobie wielka stopa.
Wszyscy o nim słyszeli, ale nikt nigdy nie widział.

Podobnie jest z manualną skrzynią w nowych samochodach. Czy ktoś widział? Na pewno słyszał, że można mieć, skonfigurować, ale czy ktoś na żywo miał okazję obcować z tym urządzeniem w serii G? Owszem tak, widzieliśmy „Yeti” i to nie Skodę 😉.

Z naszym klientem spotkaliśmy się już drugi raz, ponieważ przy pierwszym spotkaniu właściciel samochodu nie był gotowy na ewentualną, podkreślamy ewentualną, ale oczywiście utratę gwarancji z powodu modyfikacji.
Po dłuższej rozmowie i zastanowieniu, wszelkie modyfikacje związane z samochodem, klient odłożył sobie na później.
Później oznacza moment, w którym czas obowiązywania gwarancji producenta dobiegnie końca.

Okres gwarancji się skończył, więc zostaliśmy poproszeni o ponowne spotkanie w celu przeprowadzenia modyfikacji. Tu klient nie miał wątpliwości przy wyborze naszej firmy, ponieważ dowiedział się o nas od znajomych, którzy wykonywali już u usługi w naszej firmie, i z których są zadowoleni, a więc mogli nas polecić.

Zaczynamy więc.

Jak widzicie na zdjęciach mamy tutaj bardzo ładną G20 o oznaczeniu 318d, czyli dwulitrowy diesel o mocy seryjnej 150 KM, które wypada troszkę podciągnąć, bo autko wprawdzie radzi sobie na drodze, ale nie oszukujmy się, w dzisiejszych czasach samochód z taką mocą jest nazywany słabym jeśli chodzi o marki Premium.

Jak się rozmawia z handlowcami czy klientami marek Premium to raczej skłonni są oni wybrać jednostkę 30d+, ale nie zawsze idzie to w parze z chęcią wydania znacznie większej sumy pieniędzy na pojemność powyżej 2.0. Niemniej jednak jeśli ktoś decyduje się na słabszy motor to wcześniej czy później pomyśli o jego wzmocnieniu (no chyba, że dysponuje większym inwentarzem motoryzacyjnym w garażu i nie jest mu to potrzebne), a jak wiecie rynek Tunerski w Polsce i na świecie jest ogromny, a dostęp do firm i informacji o Tuningu jest w zasadzie powszechny 😉.

Jak doskonale się orientujecie, uwielbiamy pracę przy samochodach w każdym praktycznie aspekcie. Każdego dnia uczymy się czegoś nowego i staramy się dzielić naszą wiedzą z klientami.

Zależy nam na wykonaniu najwyższej jakości usługi.
Owszem nie ma co się oszukiwać, jak to w każdym „biznesie” zdarzają się wpadki i potknięcia, ale cały czas dążymy do tego, aby nasza praca wyznaczyła jak najwyższy standard w naszej branży.

Ale wracając do 318d 150 KM w tym autku można podciągnąć do ok. 210 KM samą zmianą parametrów oprogramowania sterującego odpowiednimi podzespołami, gdzie osiągnięta moc przy odpowiednim użytkowaniu samochodu przez odpowiedzialnego i świadomego użytkownika jest naprawdę bezpieczna.

Oczywiście chcielibyśmy zaproponować też modyfikację skrzyni biegów, lecz niestety za przełożenia tutaj odpowiedzialny jest kierowca, a nie skrzynia 😉. Tak więc, po modyfikacji, byliśmy pewni, że klient odczuje różnicę w mocy i przełoży się to na większą radość z jazdy. Warto dodać, że BMW G20 318d i 320d to dokładnie te same silniki, dlatego oba te modele „kręcą” się tak samo 😊.

Oczywiście nawet z manualem nie było wątpliwości, że mocy jest więcej, tak więc operacja przebiegła pomyślnie 😉.

Wracając do manualnego Yeti w BMW to zaglądając do konfiguratora w serii 3 już nie da się skonfigurować samochodu ze manualną sześciobiegową skrzynią. Podyktowane jest to raczej designem wewnątrz.

Dla chętnych nabywców, którzy szukają tradycyjnej manualnej skrzyni pozostaje seria 1 lub topowe BMW spod znaku M, ale tam skrzynia manualna to inna historia i inne przeznaczenie 😉.
Właścicielowi bardzo dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwG20 #bmw310d #bmwsoftwareupdate #bmwstage1 #bmwmanual
Przeczytaj na