BMW G01 M40i LCI na serwisie olejowym z użyciem zestawu Trzech Króli, czyli oleju Penrite Enviro+ 5w40, Ceratec'a oraz Engine Flush Penrite w Mobile Coders :).

A także bonusowo kilka małych naprawa w BMW G11 740d, m.in. wymiana dociągów drzwi Soft Close przednich :).

To jak ważna jest wymiana oleju w silniku pisaliśmy nie raz, nie dwa, a dziesiątki razy. I będziemy do bólu się powtarzać, pomimo, że dalej trafiamy na zwolenników jego zmiany wg wskazań komputera, czyli zwykle 30k km :).

Nie no, my wszystko rozumiemy, wiemy, że samochód to tylko przedmiot, że przecież jak ktoś ma dużo pieniędzy to przejedzie nim 150k km, w tym czasie olej zmieni cztery razy, a później auto pójdzie do przysłowiowego obywatela kraju Bliskiego Wschodu ;).

Jednak taki interwał serwisowy to jak igranie z losem. Jest spora szansa, że samochód odmówi nam posłuszeństwa w każdej chwili i nie będziemy mogli być zaskoczeni. Silniki nie są stworzone dla tak długiej eksploatacji bez wymiany oleju, jednak producentom jest to na rękę, a konsument w Europie jest po prostu robiony w bambuko.

Sami w naszych prywatnych i firmowych autach wymieniamy oleje co 10k km i z silnikami nigdy przenigdy nie mamy problemów. Jednostki śmigają nam po kilkaset tysięcy kilometrów bezawaryjnie, a my nie martwimy się czy gdzieś nie dojedziemy na czas.

Dodatkowo praca, płynność działania jest tutaj bez zastrzeżeń. To czuć po pierwszym wciśnięciu gazu, że samochód jest "zdrowy".

Koszt wymiany oleju jest tak niski, że szukanie tutaj oszczędności jest po prostu bez sensu, jest nieuzasadniony :).

Takie zdania jest również pan Maksymilian, który przyjeżdża do nas na serwis regularnie. Najpierw wymieniał olej w swoim G01 X3 M40i LCI przy ok 5k km, a teraz przy 16k :). Spójrzcie na coś zabawnego, to auto trafi do nas jeszcze raz i będzie miało już trzecią wymianę zanim trafi na serwis do ASO, czyli przy 30k km :).

Ale wiecie co, ten samochód będzie jeździł 400-500k km bez awarii silnika. Przeżyje wszystko, jesteśmy tego niemalże pewni :).

Drugim autkiem w tym dniu było BMW 740d, również naszego klienta Pawła, któremu wykonaliśmy kilka naprawa taki jak:
- wymiana przewodu od Intercoolera
- wymiana czujnika ciśnienia w kole
- wymiana śrub zabezpieczających kół
- naprawa felgi
- wymiana dociągów drzwi z przodu (system Soft Close)

Bardzo dziękujemy obu klientom za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwG11 #bmwG01 #x3m40i #LCI #penrite #olej #ceratec #flush #5w40
Przeczytaj na