BMW M235i na modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders :).

CHIPTUNING Stage 1
Moc
326 KM - > 370 KM
450 Nm -> 520 Nm

BMW F22 to ponadprzeciętnie dobrze prowadzący się samochód. Tak, sposób w jaki zawieszenie, układ kierowniczy i napęd komunikują się z kierowcą jest nadzwyczaj bezpośredni.

Każdy, kto choć raz pojechał serią 1 lub 2 zaczynając od modeli Exx wie, że te autka potrafią dawać mnóstwo radości.

Nie inaczej jest w przypadku prezentowanego BMW F22, które już kiedyś opisywaliśmy na naszym Fanpage'u. Ten samochód to kwintesencja przyjemności z jazdy, każdy zakręt jest wręcz przez niego "zjadany", a kierowca nie chce zwalniać nogi z pedału gazu. Wręcz zbliżając się do ostrego łuku wciskamy go do dechy. Wiemy, że trudno się to czyta ludziom, którzy nigdy nie jeździli BMW. Ktoś z zewnątrz obserwuje BMW, które wszystkich wyprzedza to pewnie pirat drogowy, ale prawda jest taka, że samochody tak pewnie trzymające się drogi zachęcają do dynamiczniejszego przemieszczania się. Jedyny problem to taki, że przepisy ruchu drogowego są zawsze dopasowane do najsłabszych kierowców przez co niestety, ale my, jako kierowcy BMW musimy je respektować, co często okazuje się po prostu nudne :).

Wcześniej w tym pojeździe wykonywaliśmy kompletną konwersję ze standardów USA na EU.

W drugiej fazie miał być CHIPTUNING i oto jest :). Silnik N55 to jednostka stosunkowo bezawaryjna, co prawda w czeluściach Internetu znajdziemy co nieco na ich temat z tej ciemnej strony, ale należy te opinie traktować nie tak poważnie, ponieważ każde wysłużone BMW będzie w pewnym momencie problematyczne i kosztowne w naprawach.
Z takich najczęstszych usterek jakie możemy wyróżnić to:
- wycieki spod pokrywy zaworów
- czasami dochodzi do awarii Vanosów (tutaj zalecamy serwisy olejowe co max 8-10k km
- również czasami dochodzi o usterek pomp wody, szczególnie w pierwszych modelach produkcyjnych

Osobiście N55 uważamy za udaną konstrukcję, a porządny serwis, jak to zwykle bywa w BMW, zaoszczędzi Wam sporo nerwów i pieniędzy.

Wato takie silniki serwisować w warsztatach, które wiedzą co z czym się je, a nie tam gdzie naprawia się praktycznie wszystko. Mechanik, który naprawia głównie grupę VAG nie będzie miał odpowiedniej wiedzy i doświadczenia dla BMW. Musimy mieć mechanika, który specjalizuje się w danej, konkretnej marce.

Ale wracając do samej realizacji. Po zmodyfikowaniu przybywa ok 50 KM i 70 Nm, a to w połączeniu z tym lekkim autem ok 1500 kg, powoduje, że auto staje się pociskiem.

Baa, już w serii jest szybkie, ale po modyfikacji to dopiero mały, ale szatan ;).

Następnym etapem w tym samochodzie będzie modyfikacja skrzyni biegów ZF 8HP, którą przyspieszymy i poprawimy jej reaktywność oraz płynność działania :).

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usługi za zaufanie :).

#MobileCoders #bmwM235i #N55 #chiptunig #serwisBMW #stage1
Przeczytaj na