Jak dbać o swój samochód, by jego silnik żył długo i szczęśliwe?
Eksploatacja na przykładzie BMW 540i G30 LCI w Mobile Coders 🙂.

Może zacznijmy od tego czego nie powinniśmy robić:
1. Nie powinniśmy wymieniać oleju wg zaleceń producenta, tj. 30k km.

Pamiętajcie, że to Wasz samochód i to Wy decydujecie kiedy powinno się go wymienić.
Jeśli lubicie jeść frytki ze starej frytury to oczywiście nikt też nie może zabronić Wam wymiany oleju w silniku nawet co 60k km, jednak wiadomo, że na zdrowie nie wyjdzie to ani Wam i Waszej kieszeni w dłuższej perspektywie czasowej 🙂.

2. Nie powinniśmy wymieniać filtra powietrza co 60k km (tak, obecny interwał to coś koło tego, szczególnie w BMW).

Filtry nie kosztują dużo, a samochód odwdzięczy się bezproblemową, miękką pracą, większą dynamiką, niższym spalaniem paliwa, a przede wszystkim sprawnością,

3. Nie powinniśmy zaniedbywać wymiany filtra paliwa w silnikach diesla, obecny interwał to też ok. 60k km.

Filtr paliwa jest bardzo ważny dla całego układu wtryskowego, powoduje, że samochód lepiej odpala, pompa wysokiego ciśnienia, gdy filtr jest świeższy ma mniej pracy, rzadziej dochodzi do uszkodzeń jakiegokolwiek elementu układu paliwowego czy zatarcie pompy wysokiego ciśnienia.

A powinniśmy:

1. Po zakupie samochodu nowego, wymienić olej w okolicy 3-5k km, aby pozbyć się opiłków w procesie docierania.

2. Wymieniać olej co 10-12k km bez względu na to ile czasu minęło, a już szczególnie, gdy większość czasu jeździcie na krótkich dystansach.

3. Wymieniać filtry takie jak paliwa czy powietrza co drugą wymianę oleju, ale przyjmując jako wyznacznik interwał 2x krótszy niż zaleca producent auta.

4. Stosować dodatki do silnika takie jak:
- płukanka przed wymianą oleju
- dodatki do oleju np. Archoil lub Ceratec
- dodatki do paliwa, aby poprawić smarowanie układu wtryskowego, a także utrzymać go w czystości przez następne setki tysięcy kilometrów

Te proste kilka punktów uchroni Wasz silnik przed uszkodzeniami. Od lat stosujemy wszystkie powyższe kroki w naszych samochodach, ale również w autach naszych klientów i dzięki temu pracują one bezawaryjnie.

Dokładnie w taki sposób traktuje swoje auto Marcin, który do 10k km wymienił już olej w swoim BMW 2x 🙂. Tak, raz przy 3k km, a teraz przy 10k km.

Piękny samochód i genialne podejście do sprawy 🙂.

Oczywiście poza serwisem olejowym zrobiliśmy również kodowania dodatkowych funkcji typu:
- zegary wyskalowane do 330 km/h
- domyślny tryb sport-individual, by dezaktywować start-stop
- VIM - video w trakcie jazdy
- wyświetlanie temperatury opon w iDrive
i kilka innych przydatnych funkcji 🙂.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 🙂. Do zobaczenia niebawem 🙂.

#MobileCoders #serwisBMW #kodowanie #540iLCI #mildhybrid #penrite #ceratec #olej
Przeczytaj na