BMW G20 M340i na konwersji oraz naprawie w Mobile Coders 😊.
Opisywane dziś BMW G20 M340i pochodzi z USA. Jakiś czas temu mieliśmy styczność z tym egzemplarzem, ponieważ świeżo po sprowadzeniu wykonaliśmy w nim częściową konwersję na warunki europejskie. Obejmowała ona przede wszystkim:
- aktywację języka polskiego,
- aktywację parzystych fal radiowych,
- zmianę jednostek na europejskie,
- zmianę skali zegarów Live Cockpit z mil na km/h,
- kodowanie tylnych lamp europejskich.
W tamtym czasie auto było jeszcze naprawiane po niewielkim uszkodzeniu. Gdy auto trafiło do klienta końcowego, czyli obecnego właściciela, to skontaktował się on z nami w dwóch sprawach.
Pierwsza z nich to aktywacja map europejskich, ponieważ auto nadal miało tylko te na kontynent amerykański. Pozyskaliśmy zatem oryginalne kody aktywacyjne i zapisaliśmy w nawigacji najnowsze aktualnie dostępne mapy.
Druga sprawa dotyczyła problemu z asystentami, a dokładnie z niedziałającym asystentem martwego pola. Tutaj winien był tylny radar, który został wymieniony, ale niezaprogramowany. Wykonaliśmy więc programowanie obu radarów oraz ich kalibrację. Problem jak ręką odjął, wszystkie systemy zaczęły działać 😊.
Teoretycznie to by było na tyle, jednak niedługo potem pojawił się jeszcze jeden problem, dotyczący bardzo dużej grupie użytkowników. Lusterka przestały się składać, a szyby przestały się opuszczać. Niestety jest to zmora tych aut i w tym przypadku winnym okazała się elektronika lewego lusterka. Woda dostaje się do płytki PCB i przestają działać funkcje lusterka, przy okazji siejąc zamęt i spustoszenie w całym układzie lusterek i szyb. Wymieniliśmy zatem elektronikę na nowy typ, który różnił się zastosowanym laminatem/uszczelnieniem. Oby to wyeliminowało problem na dłużej 😊.
Auto już w pełni sprawne oddaliśmy panu Pawłowi 😊.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #kodowanie #konwersja #mapaEU #naprawa #serwis #asystenci #MartwePole #językPL #kilometry #LiveCockpit #G20 #M340i #NiesprawneLusterka