BMW G30 Mild Hybrid 520d – CHIP-TUNING Mobile Coders 😊.

CHIP-TUNING

Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
Technologia Mild Hybrid staje się coraz popularniejsza wśród producentów samochodów. Nic w tym dziwnego, gdyż dużo mniejszym kosztem (w porównaniu do hybrydy plug-in) można uzyskać znaczne zwiększenie wydajności, co z kolei ma duże znaczenie w kontekście walki o ograniczenie spalania oraz mniejszej emisji zanieczyszczeń.
Tutaj, jeżeli wspominamy już o ekologii, to mamy wrażenie, że producenci zrzucają na drugi plan żywotność silnika i podzespołów smarowanych olejem, stosując obecnie „wodnite roztwory olejowe” w postaci oleju 0W30.

W przypadku marek takich jak VOLVO czy FORD poszli jeszcze o krok dalej i stosowane oleje to 0W20.

Teraz czekać tylko, aż zejdziemy do wartości 0W0 i na kapitalny remont silnika będziemy się umawiać jak do fryzjera. No cóż ma być eko :). To trochę tak jak z elektrykami. Nikt nie patrzy, ile zanieczyszczeń generuje produkcja baterii. Patrzą tylko jak zachowuje się produkt finalny.
Dobra zostawmy temat ekologii, bo to kolejny po polityce, przy którym wzrasta nam niekontrolowanie ciśnienie.
Wracając do MHEV (skrót od Mild Hybrid Electric Vehilce), to w tej technologii wykorzystana jest 48-woltowa instalacja elektryczna z alternatorem pełniącym także funkcję rozrusznika. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć obciążenie silnika, a tym samym zwiększyć jego wydajność z taką korzyścią, że mamy chwilowy EXTRA BOOST elektryczny, który w przypadku 520d naprawdę jest odczuwalny, bo potrafi dodać sporo extra dodatkowego momentu obrotowego.

Czasami mamy wrażenie, że ten przyrost jest na tyle silny, że przez chwile 520d po modyfikacji „wgniata” tak samo jak 520d MHEV na serii.
Jest to możliwe, gdyż w przypadku 520d B47 po modyfikacji dochodzi nam extra 80 Nm, a taki moment spokojnie generuje nam EXTRA BOOST w MHEV.

Zatem skoro już na serii MHEV-y spisują się tak świetnie to jak jest po modyfikacji?
A no oczywiście bardzo, bardzo dobrze, mimo, że wartości po strojeniu silnika są dalej takie same, to nie zapominajmy o EXTRA BOOST, który pozwala przez chwilę „pchać” samochód do przodu z wartością grubo ponad 500 Nm, a to już pułap momentu zarezerwowany dla 3 litrowych diesli :).

Jak dobrze się domyślacie, prezentowany samochód to właśnie diesel z technologią Mild Hybrid. Mimo, że to przedlift, samochód ma już wnętrze poliftingowe czyli ID7. To taka „przejściówka” z roku 2020 między modelem 5 G30 i G30 LIFT (LCI).
Na modyfikacje udaliśmy się w miejsce wyznaczone przez naszego klienta, aby w zaciszu jego firmy wykonać naszą usługę.

Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na ustalany serwis filtrowo olejowy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning520dB47LCI #chiptuningMHEV #chiptuningMildHybrid #chiptuning #chiptuningslask #chiptuningpoznan #chiptuningwielkopolska #chiptuningkrakow #chiptuningwielkopolska #chiptuningśląsk #chiptuningslaskie #stage1 #stage1tuning #programsilnika #carplay #applecarplay
Przeczytaj na