Audi Q3 lift na CHIP-TUNING w Mobile Coders 😊.
Moc
150 KM -> 200 KM
Moment obrotowy
340 Nm -> 430 Nm
Audi Q3 to niewielki Crossover, który jest alternatywą dla BMW X2. Swoją drogą ładnie się to układa w przypadku BMW i AUDI. Oba koncerny numerkami jasno określają klasy samochodów.
Nawet jak nie wiemy, jak wygląda dany model w łatwy sposób możemy go „zaszufladkować” i wyobrazić sobie jaki jest duży.
Do tego nie tworzy nam się milion oznaczeń samochodów, których nie sposób zapamiętać.
Prosty przykład, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Yeti, który z modeli Skody jest największy, a który najmniejszy?
Dla większości osób nie sposób będzie ułożyć ich po kolei.
Co innego w przypadku AUDI czy BMW tam mamy jasną sytuacją od 1 w górę :).
Okej nazwa nazwą i tutaj mamy porządek, jak na Niemców przystało, ale już z oznaczeniem silników „polecieli”.
35 TDI, ponad 3 litry? No pięknie by było, ale niestety tak pięknie nie jest.
Jak twierdzi Audi czasy się zmieniają, jeden silnik może występować w wielu różnych wersjach mocy i samo suche „2.0 TFSI” na tylnej klapie nic nikomu nie powie.
No to panowie z Ingolstadt wydumali sobie, że zrobią wszystko inaczej, czytaj bardziej skomplikowanie.
Numerki oznaczają zakresy mocy jakie dany samochód może mieć :D.
Zatem zanim staniemy z kimś na światłach, zachęcając wymowną miną do sprintu do następnego skrzyżowania, warto wydrukować sobie poniższą ściągę :).
Numerek na klapie mówi nam to, że przykładowo 25 (TDI/TFSI) to samochody o mocy do 109 KM, z kolei 30 (TDI/TFSI) to wariant mocy od 110 KM do 130 KM :). Dalsze numerki wyglądają następująco:
35 – 110-120 kW (150-163 KM);
40 – 125-150 kW (170-204 KM);
45 – 169-185 kW (230-252 KM);
50 – 210-230 kW (286-313 KM);
55 – 245-275 kW (333-374 KM).
Na przykładzie Audi, które mieliśmy okazje modyfikować wynika zatem, że mamy do czynienia z silnikiem w granicy 150-163 KM.
Tak się składa, że prezentowany samochód to wersja 150 KM, a zatem moc, która otwiera przedział dla oznaczenia 35. Po modyfikacji natomiast dochodzi nam +5 punktów do respektu :) i autko awansuje na oznaczenie 40, gdyż moc po modyfikacji to końcówka tego przedziału :).
Zatem jak prosto z Audi Q3 35 TDI zrobić 40 TDI? Po prostu poddać je modyfikacji w Mobile Coders, która w przypadku tego silnika przebiega bezproblemowo, a samochód ochoczo adoptuje nową moc.
W przypadku Audi warto też pomyśleć o modyfikacji skrzyni biegów, aby pozbyć się LAG-a. Sama zamiana parametrów silnika daje „połowiczny” efekt, ale na tyle wystarczający, że nasza klientka pani Karolina uznała ją za w zupełności wystarczającą :). Jest MOC 😊.
Co do wspomnianego LAG-a i AUDI warto zerknąć tutaj po więcej szczegółów:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2876353622689955/
Dziękujemy za miłe spotkanie Pani Karolino i pozdrawiamy serdecznie 😊.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningAudiQ335TDI #chiptuningkatowiceslask #chiptuningpoznanwielkopolska #chiptuningpremium #AudiWLTPLAG