Sportowa ekonomia, czyli VW Golf GTD 184KM z 2020r na modyfikacji w Mobile Coders.

CHIP-TUNING (stage 1) silnika
Moc
184 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 460 Nm

Jeszcze 2 dekady temu marka Vokswagen to marzenie nie jednego z nas i to koniecznie w TDi 😊. Czasy się zmieniły i czy nadal tak jest, że to marzenie wielu z nas? W jakimś stopniu na pewno tak, choć konkurencja na rynku jest tak mocna i różnorodna, że trudno wybrać tego „naj”. W przeciwieństwie do marek koreańskich czy japońskich, VW wprowadzał zmiany w stylistyce i technologii raczej w sposób stonowany, ale za to konsekwentny, przez co ma tą swoją „solidność” i markę. Niemiecka motoryzacja jawiła nam się jako ta jedynie słuszna, a że mieliśmy południowo-wschodnią czy francuską motoryzację na wyciągnięcie ręki to głód niemieckiej solidności i prestiżu mocno nam doskwierał. Więc wszystko co wjeżdżało do nas z zachodniej granicy było tym najlepszym 😉.

Synonimem luksusu i zazdrosnych spojrzeń sąsiadów niewątpliwie stał się Golf i Passat, wprawdzie rzadko kiedy w benzynie, bo TDi to był przecież sztos. Do dzisiaj wydaje się że takim wzorcem do naśladowania dla innych koncernów są właśnie te 2 modele. One niejako stały się swojego rodzaju przykładem do naśladowania w rozwoju innych marek, żeby stać się konkurencyjnym na rynku. Dzisiaj jak doskonale wiemy konkurencja Golfa jest ogromna zwłaszcza w tych najmocniejszych wersjach jak np. GTI, gdzie moce są obłędne a jazda nimi to czysta poezja.

No właśnie GTI to synonim hot hatcha. W zasadzie to chyba można powiedzieć pierwowzór cywilnego auta sportowego i niezaprzeczalne marzenie młodych kierowców i nie tylko 😉. Umówmy się jednak, że nie dla każdego. Zawsze ceny zakupu i koszty związane z utrzymaniem takich wozów to nie lada wydatek, zwłaszcza w obecnej chwili, a co gdyby je nieco ograniczyć? Np. rozważając wersję GTD taką jak prezentowana w tym poście? Aby ostatecznie to osądzić to trzeba by dokładnie policzyć wszystkie aspekty od zakupu i serwisu takiego samochodu. Nie będziemy jednak tego tu rozstrzygać, bo i tak nie będzie tanio 😉.

Na pewno wzrok skupiony na parametrze spalania da nam pozorne poczucie oszczędności, więc czemu nie, tym bardziej, że szybko i łatwo można wykrzesać z silnika jeszcze kilka dodatkowych koni, przy pomocy sprawnego tunera 😉.

Jednak nie wskaźnik spalania jest najważniejszy, bo tam za długo nie będziemy zerkać, no chyba, że jak już zaparkujemy autko po emocjonującej jeździe 😊.

Tak, na własnej skórze przekonaliśmy się, że to autko po modyfikacji w rękach nie byle jakiego kierowcy, może przyprawić o szybsze bicie serca, przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Trzeba zaznaczyć ze pogoda była super, a oponki kleiły jak miodzio, więc jazda była ekscytująca. Do tego jakość wykończenia i konfiguracja tego egzemplarza sprawiła na nas duże wrażenie, a krata na fotelach jest fantastyczna.

Właścicielowi bardzo dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #VW #vwgolf #vvgolfgtd #vwchiptunin #vwgolfstage1 #stage1
Przeczytaj na