Hybryda nie dla nas? CHIP-TUNING BMW G30 530e w Mobile Coders:

Moc
252 KM -> 360 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm
BMW 530e iPerformance to po prostu zwykła „piątka” 530i z 252-konnym napędem hybrydowym plug-in. A może jednak niezwykła?

Taka "hybrydka" miała stanowić ciekawą alternatywę dla samochodów z mocnymi silnikami 6-cylindrowymi o podobnej mocy. Oczywiście być przy tym EKO i spalać znacznie mniej niż R6-ki. Czy tak jest naprawdę, naszym zdaniem niestety nie.

W tym roku mieliśmy okazje pojeździć przez ponad tydzień takim samochodem i szczerze to na samym "prądzie", daliśmy radę zrobić z max 30km. Dodać tu należy, że były to upalne dni letnie, a niestety wiadome jest, że wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej spada też zasięg w trybie elektrycznym. Zatem w zimę będzie to całe 20 km? :)

Co by nie robić nasze spalanie zawsze było niestety dwucyfrowe. Do tego ten mały bak paliwa.
Może po prostu my nie umiemy jeździć hybrydami lub zwyczajnie one nie pasują do naszego profilu pracy (od klienta do klienta i to dość szybko) :).
Jazda w trybie oszczędnym Eco Pro to nie jest wynalazek dla nas.

Jedno za co na pewno należy pochwalić ten rodzaj napędu to przyspieszenie.
Gdy do gry stają ramie w ramie oba silniki, pan Spalina i pani Elektryczność, efekt gniecenia daje się odczuć.
Dalej nie jest to jak w 3 litrowym dieslu, ale bardzo, bardzo zbliżony efekt.

Generalnie, jeżeli ktoś nie nastawia się na jazdę Eco Pro i nie zależy nam na spalaniu, a chce mieć nieco większą frajdę z jazdy 2 litrową benzyną to 530e spełni oczekiwania takich osób w 110%. A jeżeli 110% to za mało zawsze można podbić o kilka dodatkowych procent poprzez modyfikację :).

Łączny efekt mocy po modyfikacji robi wrażenie zarówno na "papierze" jak i odczuciu kierowcy i pasażerów.
Mimo, że 530e to dalej mało popularny w Polsce silnik to robiliśmy już ich kilkadziesiąt. Co ciekawe pierwszy był modyfikowany przez nas ponad 4 lata temu!

Nasz klient wrzucił nawet filmik z przyspieszenia na YT https://www.youtube.com/watch?v=jA6Bed1m9uM

Okej słów kilka na temat tego pojazdu, a w zasadzie modyfikacji. Odbyła się ona jak zresztą widać, w miejscu wskazanym przez naszego klienta.
Nietrudno się domyślić, że było to pod jego pracą :). Tam było mu wygodnie, tam też podjechaliśmy.

Cala modyfikacja odbyła się na 2 etapy. Pierwszy to odblokowanie sterownika silnika poprzez wpięcie się na jego wtyczki.
Po tej czynności mogliśmy już przystąpić do modyfikacji z środka samochodu przez złącze OBD2.

Po pobraniu oprogramowania zostało ono wysłane do naszych tunerów do modyfikacji, by po niespełna godzinie wrócić do nas zmodyfikowane :).
Wgranie zajęło nam już wtedy kilka minut i ruszyliśmy w test na obwodnicę, oglądając się za siebie, bo Yanosik, "krzyczał" o panach jeżdżących w okolicy i "pobierających haracz" od szczęśliwych kierowców :).

Dziękujemy za miłe spotkanie. Pozdrawiamy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmw530e #bmwiPerformance #chiptuning530eiPerformance #chiptuningslaskmalopolska #chiptuningwielkopolskapoznankatowice
Przeczytaj na