MINI F56 Cooper S na modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders :).

Parametry:
Moc
192 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
280 Nm -> 390 Nm

Mini to ładne i zgrabne auto, które daje mnóstwo frajdy z jazdy.

Najczęściej trafiają do nas te z silnikami z modelu Cooper S, czyli 2.0T o mocy 192 KM, czyli prezentowany tutaj.
W gamie modelu F56 jest jeszcze jednostka 1.5T i 3 cylindry, którą również często modyfikujemy, choć tutaj możliwości nie ma zbyt wiele. Motor nie jest ekstremalnie wytrzymały, dlatego żyłowanie go nie ma sensu. Zmiana mapy w tym silniku powinna być raczej kosmetyczna, która i tak da dużo więcej frajdy z jazdy.

Z kolei Cooper S, którego tutaj widzicie nadaje się na całkiem fajne zmiany. Seryjne 192 KM to wystarczająco, nie ma co się oszukiwać, da się tym jechać, bo jest to samochód stosunkowo lekki i w przeliczeniu mocy na Kg mamy tutaj jej dużo więcej niż np. w BMW 540d G30 :). Tak, ciężko uwierzyć, ale to fakt.

Jedyne do czego można mieć zarzuty to do trakcji przy ruszaniu. Tutaj moment warto troszkę ograniczyć, bo będziemy wciąż tylko "palić gumy".

Po modyfikacji w jednostce B48 o mocy 192 KM uzyskujemy spokojnie okolice 240 KM i 390 Nm. To sporo biorąc pod uwagę wcześniej wspomnianą masę auta. Dodatkowe ponad 100 Nm momentu obrotowego robią robotę, a czuć to powyżej 140 KM/h. Wtedy auto wciąż chce się szalenie mocno zbierać do jazdy i oczywiście robi to :).

Pomiar do 100 km/h jest praktycznie niemożliwy, można go porównać do sprintu do setki w BMW M z tylnym napędem, każdy kto jeździł wie, że ruszenie idealnie bez utraty przyczepności jest praktycznie niemożliwe ;).

W każdym razie Paweł, właściciel tego MINI odczuł różnicę na własnej skórze pomiędzy seryjnymi parametrami, a tym co otrzymał po modyfikacji CHIPTUNING Stage 1. Przepaść między jednym a drugim :).

Bardzo dziękujemy właścicielowi za skorzystanie z naszych usługi i życzymy samych przyjemnych wrażeń z jazdy :).

#MobileCoders #MINI #F56 #cooperS #chiptuning #stage1
Przeczytaj na