BMW M4 – Beauty Clinic Spa - odnowa oprogramowania w Mobile Coders
(aktualizacja sterowników samochodu wraz z CarPlay na pełnym ekranie)
Serwisowany samochód co to tak właściwie oznacza w dniu dzisiejszym.
Kiedyś, gdy w modzie było „ściąganie” poczciwych 1.9 TDI od naszych sąsiadów, na hasło serwisowany w ASO do końca, aż łza w oku ze szczęścia się kręciła.
Kupując taki samochód to jak wygrać drugie życie.
Niestety dziś trochę zmienia się podejście do serwisów samochodów.
W dużej mierze „zielone ludki” czyli „ekologowie” zadbali o to, aby jak najrzadziej płyny eksploatacyjne były w naszych pojazdach wymieniane.
Wszystko dla dobra matki natury. Stąd mamy tak długie interwały serwisów olejowych.
Jeżeli kupujemy nowy samochód i nie jeździmy zbyt dużo, lub mamy kilka samochodów, to w zasadzie jest szansa, że z serwisem spotkamy się jeden lub max dwa razy w ciągu standardowego okresu gwarancyjnego. Z jednej strony ktoś powie i dobrze, zostanie więcej w kieszeni, ale z drugiej strony należy pamiętać, że dzisiejsze samochody to już nie to samo co passaty w kombi 1.9 TDI. Bardziej można je przyrównać do routera WIFI czy po prostu tabletu / laptopa / smartphona.
Mnogość skomplikowanych systemów, sterowników, setki megabajtów oprogramowania jest pompowane w nasze samochody na etapie produkcji. Wraz z upływem czasu oprogramowanie oczywiście nie ulega „niszczeniu” co po prosu wypuszczane są nowsze, lepsze, pozbawione błędów wersje, które od czasu do czasu zawierają jakieś dodatki, ficzery a nawet powodują, że nie pojawiają się awarie.
Dziś naprawa samochodu to w pierwszej kolejności aktualizacja oprogramowania, a jeżeli tutaj to nie pomoże, to dopiero wtedy sięga się do walizki z narzędziami.
Oczywiście każda aktualizacja niesie za sobą pewne ryzyko, że w jej trakcie pójdzie coś nie tak. Wtedy jest problem, który zawsze da się rozwiązać, ale z reguły potrzeba czasu.
Dlaczego o tym wszystkim piszemy?
To tak poniekąd odpowiedź dla naszych klientów, którzy często albo mylnie myślą, że jeżeli mają samochód na gwarancji to jest on na bieżąco aktualizowany lub pytają nas, dlaczego mimo gwarancji i pakietu serwisów ich samochód nie jest „aktualny”.
Odpowiedz na to pytanie już pojawiła się wcześniej. Jest to szalenie proste. Jeżeli nie zgłaszamy usterek i jeździmy na rutynowe serwisy do ASO to oczywistym jest, że Panowie nie będą robić nic więcej niż to co mają w zakresie swojej pracy. Oczywiste i zrozumiałe. Nikt im za to nie zapłaci extra i nikt tutaj nie będzie się „wychylał”, ryzykując, że jeżeli coś pójdzie podczas update’u nie tak, to będą się tłumaczyć przed klientem czy też przed „górą”. Wyjątkiem są tutaj oczywiście akcje techniczne.
No dobra to pewnie ktoś zada pytanie, skoro działa wszystko dobrze, to po co aktualizować?
Odpowiedz równie prosta, która padła nieco wyżej.
Od choćby na przykładzie tego prezentowanego bezproblemowego i serwisowanego zgodnie z sztuką samochodu BMW M4 .
Samochód miał możliwość aktywacji CarPlay. Czyli przerzucenia telefonu na ekran nawigacji. Jednak w obecnej wersji oprogramowania w jakiej był było to możliwe jedynie na 2/3 ekranu.
Nie dało się tego uruchomić pełnym ekranie, ze względu na starsze oprogramowanie.
Zatem tutaj aktualizacja i wgranie najnowszego oprogramowania pozwoliła na aktywację CarPlay na pełnym ekranie.
Dodatkowo, z doświadczenia wiemy, że na starszej wersji oprogramowania było czasami odczuwalne lagowanie (spowolnienie) i problemy z podłączeniem się.
To oczywiście nie wszystko, bo mówimy o zaledwie jednym sterowniku jakim jest system nawigacji. A w samochodzie takich sterowników mamy kilkanaście, kilkadziesiąt. Wszystko zależy oczywiście od wyposażenia naszego pojazdu.
Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że aktualizacje bardzo często wpływają na takie obszary działania naszego samochodu jak poprawa elastyczności pracy silnika, płynniejsza praca skrzyni biegów, możliwość aktywacji dodatkowych opcji, poprawa w działaniu asystentów kierowcy, bardziej inteligentne zachowanie się samochodu w nieoczekiwanych sytuacjach, zmniejszenie ryzyka powstania usterek no i oczywiście niwelacja notorycznie pojawiających się usterek elektrycznych (zawieszenia, restarty, spowolnienia).
Zatem czy warto robić aktualizacje. Odpowiedz jest chyba prosta i oczywista. Tak samo jak aktualizujecie swoje telefony, komputery czy telewizory, tak samo warto wykonać aktualizację całego pojazdu. Oczywiście ten post nie wyczerpuje całkowicie zagadnienia związanego z aktualizacją oprogramowania. Dlatego jeżeli pojawią się pytania lub wątpliwości to zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy do Waszej dyspozycji :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #aktualizacjabmwsterownikowpojazdu #bmwupdate #bmcCarPlaypelnyekran #bmwslaskmaloposlka #bmwwielkopolskapoznan