BMW F11 520d na serwisie olejowym z zestawem Trzech Króli i modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders 🙂.

Moc
184 Km - > 220 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 440 Nm

Może i to nie najnowsze autko, ale wciąż bardzo zdrowe, dlatego zdecydowaliśmy się na podniesienie w nim mocy. Po dogłębnej diagnostyce uznaliśmy, że naprawdę "trzyma się kupy".

Autko wyprodukowane pod koniec 2010 roku, czyli jedno z pierwszych z modeli F11 🙂. W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy wymianę oleju z użyciem zestawu Trzech Króli, czyli oryginalnego filtra oleju BMW, płukanki, oleju Penrite Enviro+ 5w40 oraz Cerateca 🙂.

Co daje takie podejście, przede wszystkim płukanka czyści silnik z osadów powstałych między wymianami oleju, które niezwykle często odbywają się w granicach 25-30k km. Ale nawet jeśli robimy to krócej to dalej płukanka zapewni nam idealną czystość silnika. Koszt jest tak niewielki, że dyskusja na temat sensu wlewania płukanki jeśli interwały olejowe robimy co 10k km, jest stratą czasu.
Po zlaniu starego oleju do silnika wlewamy świeżutki olej Penrite, a następnie dodajemy Ceratec, czyli środek ceramiczny, którego zadaniem jest niwelowanie tarcia, szczególnie przy niskich temperaturach i zimnych rozruchach.

Osobiście używamy tych dodatków w naszych samochodach od samego początku. Dzięki temu, jak i dzięki częstym zmianom olejów oraz filtrów nasz pojazdy przejeżdżają setki tysięcy kilometrów bezawaryjnie. Polecamy z czystym sumieniem każdemu stosowanie płukanki i dodatku Ceratec, produkty wręcz genialne.
Po serwis prześliśmy do zlogowania parametrów tej wdzięcznej jednostki N47, która nie tak dawno temu miała również wymieniony rozrząd 🙂.

Po sprawdzeniu parametrów okazało się, że autko jest w bardzo dobrym stanie technicznym i ze spokojem możemy przejść od jej strojenia. Jak to bywa w przypadki 520d parametry jakich możemy się spodziewać to okolice 220 KM i 440 Nm.
Jakie wrażenia z jazdy? Oczywiście autem wyścigowym 520d nigdy nie będzie, ale zbiera się teraz naprawdę przyzwoicie i rozpędzanie się nawet od 100-200 km/h nie sprawia jej większego trudu.

Modyfikacje w silnikach N47 i B47 polecamy każdemu, wbrew obiegowej opinii internetowych for, jako że silniki 2.0d są awaryjne, nie macie się czego bać. Po prostu dbajcie o olej, poprawne rozgrzewanie auta i jego eksploatację.

Pozdrawiamy Dawida i dziękujemy za skorzystanie z naszych usług.
#MobileCoders #bmwF11 #chiptuning #serwis #stage1 #n47
Przeczytaj na