BMW G01 X3 M40i LCI – kodowanie asystentów i wymiana oleju silnika 😊.
BMW X3 w najnowszej odsłonie po liftingu zawitało do nas na podstawowy serwis, który zalecamy przy nowych autach, po przejechaniu kilku pierwszych tysięcy kilometrów 😊.

W tym wypadku minęło około 3tys. km od wyjechania z salonu i właściciel auta zdecydował się pozbyć starego oleju po dotarciu. Jest to bardzo dobra praktyka, a wymieniając olej następnie co 10-15tys. km mamy pewność, że jednostka napędowa pracuje w odpowiednich warunkach. Fabrycznie ustawiony interwał co 30tys. km / 2 lata można traktować z przymrużeniem oka.

Auto nie byle jakie, bo topowa odmiana M40i, czyli wyposażona w benzynowy silnik 6-cylindrowy z miękką hybrydą. Świetna jednostka generująca 388KM zapewnia osiągi na poziomie poniżej 5s do pierwszej setki. Na razie niestety nie ma możliwości jej podkręcenia, choć możliwości jeszcze w niej drzemią 😊. Wymieniamy tutaj na razie tylko olej w zestawie Trzech Króli, czyli:
- olej Penrite 5W40
- Płukanka Penrite Engine Flush
- Dodatek do oleju Liqui Moly Ceratec.
Podczas wymiany stosujemy oczywiście oryginalny filtr BMW.
X-trójka wyposażona jest można by powiedzieć topowo – czerwony sportowy układ hamulcowy M, światła laserowe, unikatowy, matowy szary kolor nadwozia czy systemy asystujące kierowcy Professional. No i tutaj mamy kolejny element „doposażenia” w funkcje, które w naszym kraju (i większości Europy) są niedostępne. Chodzi przede wszystkim o uruchomienie:

Assisted Driving View.
Funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów, jadąc przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Do tej funkcji dodajemy system, który asystuje zmianę pasa ruchu – będąc w trybie ADV auto zmienia samoczynnie pas, gdy przytrzymujemy kierunkowskaz.

ROSZERZENIE POWYŻSZEGO PAKIETU:
1. Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytanie z znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 30km/h w stosunku do znaku.

2. Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.

3. Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia. System za pomocą kamer sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.

Poza powyższymi rozwinięciami systemów asystujących, kodujemy także poniższe:
- aktywacja zegarów Alpina/zegarów M (w tym przypadku aktywowane) lub przeskalowane do 330 km/h,
- aktywacja trybu Comfort PLUS oraz SPORT PLUS,
- aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu,
- wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
- wyłączenie sygnału braku zapiętych pasów,
- aktywacja temperatury opon – obecnie jest tylko ciśnienie,
- zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco

Wyłączamy także funkcję Start Stop w sposób pośredni, czyli poprzez aktywację domyślnego trybu jazdy w jakim auto się uruchamia na Sport Individual. Nie ma tutaj fizycznego przycisku od Start Stop, więc to na ten moment jedyna opcja.

Dziękujemy serdecznie panu Maksymilianowi za skorzystanie z naszych usług po raz kolejny i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #G01 #LCI #M40i #B58 #MildHybrid #kodowanie #SystemyASystująceProfessional #5AU #sygnalizacjaświetlna #znakistop
Przeczytaj na