Mistrz oszczędności, czyli BMW G30 518d w Mobile Coders 😊

Moc
150 KM === >>> 210 KM
Moment obrotowy
360 Nm === >>> 460 Nm

Dwa słowa – BMW i oszczędność pewnie nie łączą się w wyobrażeniach zdecydowanej większości osób. I w sumie to dobrze, bo na tych autach nie można oszczędzać, przede wszystkim, jeśli chodzi o serwis. Jeśli oszczędzamy, to takie podejście uderzy w naszą kieszeń ponownie ze zdwojoną siłą. Tutaj z kolei mamy na myśli przede wszystkim oszczędności wynikające z bardzo ekonomicznego silnika.

Najsłabszy w gamie silnikowej BMW serii 5, ale do bólu mało palący i z potencjałem. Model 518d jest wyposażony w silnik diesel’a o pojemności 2l i jest to bardzo podobna jednostka jak w wersji 520d. Jednak jest on w zakupie jeszcze tańszy od swojego „większego brata”, dlatego bardzo często jest on wybierany w naszym kraju. Dodatkowo wspomniany wcześniej wysoki potencjał do zwiększenia mocy, który drzemie w tym silniku powoduje, że bardzo często spotykamy się z właścicielami tych aut 😉.

Auto w fabrycznym wydaniu jest poprawne w mieście, gdzie moment obrotowy na poziomie 360 Nm jest ok i pozwala sprawnie się przemieszczać. Lecz wyjeżdżając z miasta czujemy spory niedosyt ze skromnych osiągów, gdzie moc 150 KM dla tej limuzyny to trochę za mało. Na szczęście możemy uwolnić potencjał i dodać samą modyfikacją oprogramowania kolejne 60 KM i 100 Nm, co w tym przypadku daje kolosalną zmianę dynamiki 😉.

Tak było i w tej sytuacji, gdzie zaraz po zakupie auta przez pana Macieja wykonaliśmy Chiptuning w wersji Stage 1. Po testach drogowych mieliśmy pewność, że modyfikacja jest bezpieczna i oddaliśmy auto w ręce zadowolonego klienta.

Dziękujemy serdecznie właścicielowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊
#G30 #chiptuning #stage1 #mobilecoders #tuning #518d #B47
Przeczytaj na