Ostatnio mieliśmy haka na „piątkę” teraz mamy haka na „iks szóstkę”… 😊.
Montaż oryginalnego haka holowniczego, elektrycznego w nowym BMW G06 X6 40d 2022 w Mobile Coders 😊.
Zawsze przed wakacjami zauważamy drastyczny wzrost zainteresowaniem montażem haków w samochodach klientów.
Jako że specjalizujemy się w marce BMW to montujemy tylko oryginalne, elektryczne haki właśnie w tych autach.
Nie chcemy i nie potrafimy robić tego w Mercedesie czy Audi. Byłoby to pewnie również do zrobienia, ale kosztowało by to nas zbyt wiele energii. BMW jest dla nas przejrzyste i zrozumiałem. Cała budowa tych aut jest logiczna i dobrze przemyślana przez co montaż takiego haka zajmuje nam maksymalnie 8h roboczych.
Tym razem do naszego warsztatu trafiło BMW X6 G06, świeżo odebrane od dealera.
Pi naszej stronie był zakup haka (używanego w idealnym stanie z roczną gwarancją) oraz całym potrzebnym i niezbędnym okablowaniem oraz modułem, tutaj w grę wchodzą tylko nowe części, ponieważ z używanymi bywa naprawdę ciężką i to co zaoszczędzimy na zakupie nowej wiązki stracimy na czas montażu i dochodzenie co jest co 😉.
Wakacje trwają, a taki SUV czy inne BMW bez haka to problem. O ile ładowność jest zadowalajaca i 4 osoby na wakacje pojadą wygodnie, o tyle zapakowanie rowerów nie będzie możliwe. Jasne, możemy wybrać belki dachowe i też zamontujemy rowery, ale jak wyobrażacie sobie jazdę tak wysokim samochodem z rowerami na dachu? My szczerze nie wyobrażamy sobie. Poza tym belkami dachowymi nie pociągniecie małej łódki czy motorówki. Do tego niezbędny jest hak.
Właściciel tej X6 poprosił więc nas, abyśmy zrobili to co do nas należy, czyli zamontowali kompleksowo całość, on tylko podstawi nam auto 😊.
Tak też się odbyło, wcześniej zorganizowaliśmy wszystkie niezbędne części, zarezerwowaliśmy czas w kalendarzu no i doszło do spotkania.
Pamiętajcie, że takie samochody jak BMW nie lubią zamiennych części. Haki w zamienniku też się nie sprawdzają, poza tym nie występują elektryczne.
Pierwszym problemem jaki napotkacie podczas używania nieoryginalnego haka to głupienie systemów asystujących jazdę, jeśli takowe macie.
Mówimy tutaj o niewłaściwym działaniu asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta martwej strefy, czy czujnikach parkowania z tyłu. Dodatkowo, jeśli posiadamy samochód z Asystentem jazdy Professional lub plus to przy każdy cofaniu z przyczepą czy bagażnikiem rowerowym auto będzie nam hamować. Będziemy musieli za każdym razie dezaktywować ten system ręcznie co jest nie na miejscu i nie przystoi w aucie tej klasy. Przy zamiennym haku nie ma elektrycznego chowania, więc jak sobie to wyobrażacie, że będziecie wypinać brudny i ciężki hak ręcznie i kłaść go do środka auta? Niestety, ale tak to nie zadziała, gwarantujemy, a jeśli myślicie inaczej to powodzenia w testowaniu takiego rozwiązania.
System w BMW musi wiedzieć, że ma hak i poprawnie się z nim komunikować automatycznie dezaktywując funkcję pikania czujników parkowania, asystenta martwych stref itp. Musi rozumieć, że do haka przyczepiony jest bagażnik rowerowy czy inne urządzenie, które zasłania widoczność radarom.
Jeśli to zignorujecie to wydatek kilku tysięcy na zamienny hak będzie wyrzuceniem kasy, a Wy będzie poirytowani i źli, że ktoś Was na to namówił. Zaufajcie nam, przerobiliśmy już mnóstwo takich przypadków i poprawek, bo klienci byli wściekli na samych siebie.
Lepiej wydać więcej raz, ale mieć temat z głowy.
Po takim doposażeniu macie 100% działania fabrycznego. Wszystko jest dodane do wyposażenia auta, elektronika wie, że jest hak i wszystko działa w 100% poprawnie. Samochód nie zachowuje się jak dziecko we mgle nie wiedząc o co chodzi…
Całość pracy przy tym aucie trwała 6h i przebiegła bezproblemowo. Hak wysuwa się i wsuwa oraz pewnie holuje wszystko co do niego wepniemy 😊.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 😊.
#MobileCoders #MontazHaka #hakholowniczy #bmw #serwis #retrofit #doposażenie #bmwg06 #x6