BMW F15 40d xDrive na Pakiecie HIGH + CHIPTUNING silnika oraz skrzyni biegów ZF 8HP w Mobile Coders :).

Zakres usług:
- aktualizacja sterowników pojazdu
- kodowanie dodatkowych funkcji
- aktualizacja danych nawigacyjnych

- CHIPTUNING Stage 1 silnika
Moc
313 KM -> 365 KM
Moment obrotowy
630 Nm -> 730 Nm

- CHIPTUNING Stage 1 skrzyni ZF8HP

BMW F15 z silnikiem N57 i dwiema turbinami to samochód udany. Mocy mu nie brakuje, jest relatywnie ekonomiczny i raczej bezawaryjny.

Uppps, to słowo „bezawaryjny” budzi tak wiele emocji 😊. Bezawaryjny nie oznacza „bezobsługowy” czy „idiotoodporny”. Nie oznacza też „nie zużywający się”. Wszystko się zużywa czy stoi, czy jeździ, czy o to dbamy czy nie. Kwestia tylko tego jak szybko się zużywa.

Kierowcy, którzy nie rozumieją, jak działa samochód zdecydowanie częściej zderzają się z koniecznością kosztownych napraw. Ci, którzy rozumieją znaczne łagodniej odczuwają konieczność napraw, a zwykle kończą się one po prostu na materiałach eksploatacyjnych typu oleje, filtry czy hamulce.

Jasne, należy zdawać sobie sprawę, że są samochody mocniejsze, pod kątem wytrzymałości, jak i słabsze. Jednak 70% nadmiernego zużycia powodują sami użytkownicy i obojętnie jak bardzo nie będzie nam się chciało w to uwierzyć to jest to prawda.

Na szczęście jako firma mamy do czynienia raczej z szanowanymi pojazdami. Czasami zdarza się auto starsze 8 letnie i wygląda świetnie, jest mało zużyte i 100% sprawne.
Tak jak i w przypadku tej F15, pomimo 8 lat jej stan jest świetny, auto jest szanowane, kupione w polskim salonie, a na naprawach nie oszczędzano. Dzięki takiemu podejściu modyfikacja w takim pojeździe to czysta przyjemność.

Tutaj jak zawsze na pierwszy strzał idzie aktualizacja sterowników do najnowszej wersji. Nie raz już pisaliśmy jak ważnym procesem poprawiającym działanie całego pojazdu jest taki update.
Akurat ten samochód serwisowany był w Polsce i nie został wcześniej zaktualizowany, także było to niemalże koniecznością.
Na drugi ogień poszedł system nawigacyjny, przy którym w trakcie wgrywania odczytaliśmy sobie sterownik silnika oraz skrzyni biegów w celu jego modyfikacji.
Po odczycie wysłaliśmy zawartość danych ze sterowników do naszego tunera i czekaliśmy na wystrojenie.

W trakcie zakodowaliśmy dodatkowe rzeczy takie jak:
- wyłączenie start-stop
- wykodowanie Adblue
- aktywacja VIM, video w trakcie jazdy
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów
- cyfrowa prędkość na liczniku
- logo startowe M
- cyfrowe wyświetlanie temperatury opon
- asystent omijania korków, który działa również na zwykłych drogach oraz do prędkości 99 km/h
- składanie lusterek ze skróconym czasem reakcji

Po zakodowaniu wszystkich niezbędnych „umilaczy” otrzymaliśmy infomrację od tunerów, że pliki są gotowe do wgrania.
Flash zajął kilka minut po czym przystąpiliśmy do logowania pojazdu, w skrócie jego parametrów.

Po teście wszystko wyglądało idealnie, samochód trzymał zadane parametry doładowania i mieścił się w akceptowalnych dla wydechu temperaturach.

Teraz samochód generuje moc 365 KM i 730 Nm, a skrzynia reaguje na plecenia kierowcy w mgnieniu oka. Zmienia biegi niemalże natychmiast i nie towarzyszy jej efekt ospałości. Samochód zachowuje się genialnie w każdym zakresie prędkości. Różnica w stosunku do serii jest ogromna.

Nie pozostaje nam nic innego jak podziękować Piotrowi za ponowne skorzystanie z naszych usług i życzyć mu miłej ekploatacji tego pięknego auta 😊.
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #aktualizacja #serwis #bmwf15 #n57 $40d #zf8hp #tuning
Przeczytaj na