Białe BMW G30 520d vs Białe BMW G30 530i, które lepsze po CHIP-TUNING-u w Mobile Coders :).
CHIP-TUNING BMW G30 520d
Moc
190 KM ->230 KM
Moment obrotowy
400 Nm ->480 Nm
CHIP-TUNING BMW G30 530i
Moc
252 KM ->300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm
+ modyfikacja skrzyni biegów ZF
+ aktywacja CarPlay + VIM (filmy)
+ indywidualne kodowania
Na pierwszy rzut oka identyczne białe „piątki”. Samochody z najbardziej popularnymi silnikami 2 litrowymi. Jeden zasilany olejem napędowym, drugi benzyną.
Zawsze jak mamy styczność z tymi samochodami, ciekawi nas z jakiego powodu klient wybrał taki, a nie inny silnik.
Co sprawia, że jedni wolą diesle, a inny wręcz przeciwnie.
Parametry mocowe, są bardzo zbliżone do siebie.
Diesel generuje 190KM, ale za to aż 400Nm, z kolei benzynowa 2 litrowa jednostka ma więcej koni bo 252, za to ma mniejszy moment obrotowy sięgający 350Nm.
Jeżeli patrzymy na serię to co jest lepsze 60 KM czy 50 Nm? :).
Po modyfikacji wszystko się zmienia. Diesel po modyfikacji generuje 230 KM i 480 Nm, z kolei benzyna 300 KM i 450 Nm. Zatem tutaj mamy już przewagę benzyny o 70 KM kosztem mniejszych 30 Nm.
Na papierze więc wygląda na to, że 530i to lepszy wybór niż 520d. Jednakże to tylko papier. Nie ma odniesienia do tego jak jest w rzeczywistości.
Jazda samochodem benzynowym i samochodem diesla, nawet z tą samą mocą i momentem obrotowym, jest inna. Wynika to z charakterystyki pracy tych silników.
Diesel daje nam większą lekkość szczególnie w dolnych partiach obrotów.
Jazda jest bardzo płynna, a wrażenie pod stopą takie, jakby moc była skumulowana w ogromnej bańce, która tylko czeka, aby wybuchnąć.
Jak już wybuchnie z dużym impetem to znika.
Z kolei benzyna to jak seria małych wybuchów, które raz po raz pchają samochód nieustannie do przodu i końca nie widać.
Trudno jednoznacznie określić, który zatem silnik w prezentowanych samochodach jest lepszym wyborem. Trzeba się przejechać dwoma i zobaczyć co jest dla nas lepsze.
My osobiście wolimy silniki diesla. W G30 mimo teoretycznie mniejszej mocy sprawuje się on świetnie, szczególnie po modyfikacji no i przede wszystkim jest bardzo, ale to bardzo ekonomiczny.
A czy Wy mieliście taki dylemat przed zakupem? Jesteśmy ciekawi Waszych wyborów oraz co was do nich skłoniło.
PS W tym miejscu chcielibyśmy oczywiście podziękować właścicielom tych pięknych BMW za miłe spotkanie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwB47B58 #chiptuningslask #chiptuningmalopolska #chiptuningwielkopolsakapoznan #chiptuningkatowice #bmwgG30520d530ichiptuning #chiptuningzf #stageskrzynibiegowzf #modyfikacjaskrzynibiegowzf #bmwcarplay #bmwalpinazegary #bmwvimfilmystartstop