BMW G01 X3 MGU USA na konwersji w Mobile Coders.

Patrząc na to co się dzieje na Świecie, na sytuację geopolityczną, a co za tym idzie, słabnącą złotówkę wobec dolara, to można by stwierdzić, że import aut z USA, a raczej jego opłacalność i zasadność przepadła.
Ale czy aby na pewno? Jako firma, która praktycznie każdego tygodnia ma kilka zleceń dotyczących konwersji tych samochodów, nie zauważamy tendencji spadkowej, a wręcz odwrotnie, auta zza Oceanu są kupowane jeszcze chętniej.
CCC, czyli Cena Czyni Cuda. Tak, to na pewno jeden z najważniejszych determinantów zakupu auta w Stanach czy też Kanadzie. Fakt, że praktycznie 99% takich pojazdów przyjeżdża z jakąś szkodą mniejszą lub większą. Pomijając auta z tytułem „Total Loss” to większość, jeśli nie ruszana przez „Januszy blacharzy”, jest pełni naprawialna. Auta z tytułami „Salvage” są dla amerykanów nieopłacalne w naprawie ze względu na koszt roboczogodziny. Nawet jeśli koszt części nie jest wysoki, to czas pracy spędzony przy takim samochodzie, by go naprawić, w krajach tak rozwiniętych jak USA, jest po prostu jest zbyt długi i drogi.
Dlatego takie auta trafiają do nas, gdzie mamy dalej dość niskie stawki za roboczogodzinę blacharzy czy lakierników to w dodatku rynek zalany jest częściami używanymi w bardzo dobrym stanie.

Dzięki takiej sytuacji naprawa auta będzie znacznie tańsza i może się opłacać. Jednak do tematu należy podjeść ostrożnie i nie starać się za wszelką cenę oszczędzać na wszystkim, bo odbije się to czkawką. Naprawę najlepiej zlecić 1 firmie, kompleksowo niż jeździć od mechanika do blacharza czy lakiernika, samemu szukając części i drapiąc się po głowie, a także zastanawiając się czy ta części na pewno będzie pasowała do mojego auta.

BMW jak i inne marki Premium mają bardzo wiele wariantów wyposażenia, wariantów stylistycznych oraz różnych pakietów zewnętrznych i wewnętrznych. Do wyboru jest mnóstwo różnych silników w różnych wersjach i zakup części na własną rękę może skończyć się olbrzymią stratą czasu i pieniędzy.

W takich sytuacjach większość prywatnych importerów zraziło się i żałuje zakupu samochodu z USA. „Bo miało być szybciej, bo uszkodzenia są większe niż zakładano, bo nie ma części, bo blacharz dał ciała” itd… 😉.

Z drugiej strony auta z USA są wyposażone lepiej, mają lepszy serwis i 2x krótsze interwały olejowe i filtrowe. Inna sprawa to przebieg, samochody ze Stanów zwykle przejechane mają maksymalnie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, co w porównaniu z europejskimi autami czyni je bardzo konkurencyjnymi.

Przy porządnej naprawie mamy pełnowartościowy pojazd za małym przebiegiem i fajnym wyposażeniem. Po samej naprawie należy tylko pamiętać, że samochód musi zostać dostosowany do wymogów europejskich, jeśli chodzi o światła oraz całe multimedia.

Czy warto? To wszystko zależy oczywiście od ceny i stopnia uszkodzenia, jednak naszym zdaniem nie ma się czego bać.

Takiego samego zdania był Pan Jacek, któremu konwertowaliśmy niemalże nowe BMW G01 X3.

Zakresem naszej pracy było:
- kodowanie pojazdu do standardów EU
- aktualizacja danych nawigacyjnych 2022 do wersji EU (ID7)
- zmiana częstotliwości fal radiowych
- aktywacja języka polskiego w nawigacji i liczniku
- budowa wiązki tylnych świateł
- aktywacja światła przeciwmgłowego
- wykodowanie świateł obrysowych

Całość prac zajęła nam 3h i przebiegła dość sprawnie 😊. W aucie zdiagnozowaliśmy również wszystkie istniejące usterki i problemy, by klient mógł sobie je pousuwać w najbliższej przyszłości.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 😊.
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmw #serwis #konwersja #przerobkaUSA #kodowanie #usaEU #przestrojenie #g01 #x3
Przeczytaj na