Kolejne BMW "The 8" G16 840xd na modyfikacji CHIPTUNING w Mobile Coders :).
CHIPTUNING Stage 1
Moc
320 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
680 Nm -> 800 Nm
„Modziki” w modelach Gxx z silnikami B57 wchodzą jak ciepły nóż w masełko ;). Tak często żartujemy sobie w naszej firmie rzucając takim porównaniem ;).
Seria 8 to samochód, z którym mamy do czynienia stosunkowo często, a najczęściej, co ciekawe, z wersję M850i. Jednak prezentowane 8 posiada silnik diesla, jedyny zresztą dostępny dla tego pięknego auta, czyli 40d B57 o mocy fabrycznej 320 KM i momencie 680 Nm.
Seryjnie samochód zachowuje się przyzwoicie i jeździ ok, jednak na tak wielkim i ciężkim aucie tam moc jakoś umyka. Nie mówimy, że jest to słabe auto, ale porównując serię vs mod to tak jak by porównywać dzień do nocy.
Trzy litry i 6 cylindrów w rzędzie oraz genialna kultura pracy to niewątpliwie zaleta tej jednostki, co więcej samochód jest niebywale ekonomiczny. Wiedzą Ci, którzy takimi samochodami jeżdżą na co dzień. B57 to następca N57, który owiany był złą sławą, którą uważamy za niesłuszną.
Egzemplarze wymęczone na śmierć kupowane były w większości przez "januszy" motoryzacji, którzy później kojarzyli go z obróconą panewką. Pierwszy problem to auta kupione po okazyjnej cenie, które niemiecki przebieg autostradowy 190k km miały 4 lata temu, a od tego czasu wzrósł on, wg stanu licznik” do max 198k km. Magiczna granica 200k km nigdy przekroczona zostać nie mogła. To tak jakby po 3 latach eksploatacji w Niemczech każdy następny rok kilometrów ubywało. Fora zalewane były postami o tym jakie to BMW to wielkie g…
Jednak wśród ludzi, którzy zakupili BMW z jednostką N57, która była szanowana, doinwestowana, a oni nie wydali na auto swoich wszystkich oszczędności, opinie były raczej dobre i bardzo dobre.
Prawda jest taka, że silnik był bardzo bezawaryjny i był udaną konstrukcją, pomijając fakt, że dużym problemem w pierwszych rocznikach były łańcuchy rozrządu. Niestety, jak zawsze, nie pomagały interwały olejowe wydłużone do 30k km.
Znamy mnóstwo przypadków z przebiegami w okolicy 300-400k km, gdzie auta te jeździły bez zająknięcia.
Ale wróćmy do B57 w prezentowanej THE 8 😊.
Tutaj jak zawsze parametry powalają, uzyskujemy okolice 400 KM i 800 Nm, moment naprawdę potrafi wgniatać w fotel. Samochód względem serii staje się piorunująco reaktywny na polecenia kierowcy, muśnięcie gazu powoduje skok adrenaliny. Na autostradzie ma się wrażenie, że ten samochód jest zawodnikiem wagi lekkiej z dużym zapasem energii. I chyba to nie wrażenie, druga setka na zegarach pojawia się dosłownie w moment 😊.
Marcin, który jest właścicielem tego egzemplarza wiedział co z czym się je, ponieważ wcześniej modyfikował on u nas już swoją serię 7 😊. Z „ósemką” nie mógł się doczekać modyfikacji, pomimo że samochód jest jeszcze na gwarancji 😉.
Oprócz samej mocy wymieniliśmy również przednie nerki na czarne 😊. Teraz samochód nie tylko jeździ lepiej, ale i wygląda 😊.
Bardzo dziękujemy za ponowne skorzystanie z naszych usług Marcinie 😊.
Do zobaczenia następnym razem. Pozdrawiamy.
#MobileCoders #chiptuning #bmw8 #the8 #g16 #modyfikacji