Za awarię winić BOX?
Wymiana silnika w G12 750i i CHIP-TUNING w Mobile Coders :).
CHIP-TUNING silnika
Moc
449 KM ->540 KM
Moment obrotowy
650 Nm ->780 Nm
CHIP-TUNING Skrzyni biegów ZF
Jak wielokrotnie mieliście okazje czytać na naszym fanpage, „wyrzucamy” z samochodów BOX-y na potęgę.
Klienci montują je w obawie o utratę gwarancji lub ze względu na cenę.
Niestety BOX znacznie przyspiesza zużycie silnika i podzespołów, a do tego te urządzenia nawet wypięte nie gwarantują, że zachowamy gwarancję na pojazd.
Na dzień dzisiejszy, z informacji jakie mamy, dla serwisu nie ma znaczenia czy mamy BOX czy modyfikację. Wykrywalność istnieje, a do tego takie „magiczne pudełka” do nowoczesnych samochodów kompletnie się nie nadają. Zresztą i w starych samochodach bywały z tym spore problemy.
Aby się nie powtarzać prosimy dokładnie przeczytać poniższe 3 posty wraz z komentarzami:
POST 1
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2790407557951229&id=1890364917955502
POST 2
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2780551795603472&id=1890364917955502
POST3
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/3311438872514759
Wracając do naszej modyfikacji, klient prezentowanej pięknej siódemki jeździł na BOXie renomowanej firmy. Nie był to najtańszy, najprostszy model za około tysiaka, a mimo to, po niespełna 50 tys. km silnik dosłownie umarł.
Nie nadawał się do naprawy.
Musiał zostać wymieniony na całkowicie nowy.
Oczywiście nie można na ślepo winy zrzucać na BOX, bo silniki N63 nie są jakoś super niezawodne. W tym przypadku wszystko wskazuje jednak na BOX ponieważ właściciel auta jeździ z „głową”, raczej spokojnie, dba o olej, jego częstsze wymiany, a także rozumie co znaczy dobrze rozgrzać samochód zanim porządnie damy mu w "dechę".
Zdaniem właściciela to właśnie BOX był odpowiedzialny za to co się stało i po wymianie silnika na nowy nie odważył się go już zamontować.
Szczególnie, że do samej płynności jazdy na BOX, również miał on zastrzeżenia.
Brak płynności, agresywność i dziwne „szarpania” skrzyni, tak jakby nie wiedziała ona czego oczekuje od niej kierowca.
Jak łatwo się domyślić, nasz klient postawił tym razem na indywidualne strojenie swojego samochodu. Nie zdobył się na odwagę, by założyć BOX :).
Jazda testowa po modyfikacji tylko utwierdziła naszego klienta, jaki błąd wcześniej popełnił.
Wszystko było takie jakie oczekiwania klienta.
Moc, płynność, brak agresji, brak szarpnięć. Wszystko gładko, niemalże niezauważalnie, a jednocześnie niesamowicie szybko.
W tym dniu pogoda nie dopisywała, więc nie szarpaliśmy się na maksa, ale nie było takiej potrzeby.
Nawet krótki dystans był wstanie pokazać jaka jest różnica, a w zasadzie przepaść, między „PUDEŁKIEM MOCY”, a indywidualnym strojeniem oprogramowania w sterowniku silnika.
#mobileCoders #bmwkodowanie #bmwN63chiptuningbmw50i #chiptuningslask #chiptuningmalopolska #chiptuningwielkopolsakapoznan #chiptuningkatowice #bmwgG11G12chiptuning #boxbmwzly #chiptuningzh #stageskrzynibiegowzf #modyfikacjaskrzynibiegowzf