BMW G31 na modyfikacji w Mobile Coders – Zmiana licznika 6WB, CHIP-TUNING, KODOWANIA.

CHIP-TUNING silnika
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

CHIP-TUNING Skrzyni biegów ZF
Zmiana licznika na full LED 6WB

Kolejna „piątka” w naszych rękach i kolejny diesel. Tym razem odmiana 2 litrowa o oznaczeniu B47. Zatem bardzo popularny, fajny, elastyczny i trwały silnik. Potrafi bez problemów bezawaryjnie dokręcić pół miliona. Kwestia tego czy to zrobi zależy tylko i wyłącznie od jego właściciela.

Tutaj regularne serwisy olejowe w zupełności wystarczą. Mamy tutaj na myśli oczywiście skrócone interwały w stosunku do tego co zaleca BMW. Swoją drogą już ten temat poruszaliśmy kiedyś.
Wymogi serwisów co 30 tys. to nie tyle wyznacznik BMW co ekologii. W innych krajach, do których nie sięgają unijne, ekologiczne macki, ten sam samochód ma skrócone interwały o połowę. Czyli tak naprawdę standardowe. U nas są one sztucznie „wydłużone”.
Przecież Europejczyków stać na naprawę. To bogaci ludzie :).

Ok zostawmy ten temat i wracajmy do modyfikacji.
Tutaj poza oczywistymi sprawami, a mianowicie CHIP-TUNING’iem silnika oraz skrzyni biegów, wymieniliśmy też licznik z bazowego na FULL LED, potocznie zwany licznikiem 6WB.

Sama zmiana licznika jest prosta. Mamy tutaj 2 opcje.
Klient kupuje licznik na własną rękę i wysyła do nas celem wyzerowania (wyczyszczenia licznika z poprzedniego VIN i przebiegu), aby po zamontowaniu go w samochodzie docelowym, przebieg zaczytał się prawidłowy.
Nie ma tutaj mowy o jakiejkolwiek manipulacji.
Na nowym liczniku pokazuje się aktualny stan kilometrów.
Jeżeli kupujemy licznik kompletnie nowy, takie czyszczenie / zerowanie nie ma miejsca.
Oczywiście licznik należy też zakodować i tutaj niezależnie czy to nowy czy używany licznik mamy zamiar zamontować.
Sam montaż klient może wykonać w własnym zakresie lub zlecić nam.
I tutaj wchodzimy w kwestię drugiej opcji.
Posiadamy na stanie już gotowe do montażu i kodowania, wyczyszczone liczniki.
Zatem klient może zlecić całość nam. Nie ryzykuje wtedy zakupem wadliwego licznika.
Okej, ktoś powie, ale licznik można zawsze zwrócić. Zgadza się, ale wyzerować, zakodować, zamontować trzeba. Za darmo umarło, jak to mówią i nie ma nic gorszego, jak przekonać się po całej procedurze, że wracamy do starego licznika, bo ten jest uszkodzony.

Takich sytuacji jest dość sporo, a z drugiej strony klient nie zyskuje za wiele, jeżeli nie ma super hiper tajnego taniego źródła z dostępem do mega tanich liczników.

W tym przypadku klient miał całkiem fają ceną na licznik i warto było podjąć ryzyko.
Zakupiony zegar trafił w nasze ręce celem jego „czyszczenia”.
Na usługę zjawiliśmy się już z gotowym do montażu i kodowania licznikiem.
W czasie między odczytem oprogramowania ze sterowników silnika i skrzyni biegów celem modyfikacji, w kilka minut zamontowaliśmy licznik i go zakodowaliśmy. Całość prac zamknęła się w okolicach 2-3 godzin. Efekt prac mega na plus. Samochód dużo elastyczniejszy, szybszy, dynamiczniejszy, a do tego ledowy licznik sprawił, że nasz klient odjechał zupełnie innym samochodem niż tym, którym do nas przyjechał.

Dziękujemy bardzo za miłe spotkanie :).

#mobileCoders #bmwkodowanie #bmwb47chiptuningbmw20d #chiptuningslask #chiptuningmalopolska #chiptuningwielkopolsakapoznan #chiptuningkatowice #bmwg315chiptuning
#bmwlicznik6wb #bmwzmianalicznika
Przeczytaj na