BMW M6 V8 4.4 Bi-Turbo na CHIP-TUNING oraz DCAT w Mobile Coders
CHIP-TUNING silnika
Moc
560 KM -> 680 KM
Moment obrotowy
680 Nm -> 850 Nm
M6 kiedyś było na samym szczycie w hierarchii samochodów z logo M. Obecnie oddał on "tron" nowej, młodszej generacji, ale król pozostaje królem zawsze :).
M6 to w dalszym ciągu samochód z oszałamiającym wnętrzem i bardzo wygodny podczas jazdy (tak, wbrew pozorom jest bardzo ludzki i cichy, gdy tego chcemy).
Swoją wygodę zawdzięcza, standardowo montowanym adaptacyjnym amortyzatorom.
Jest on też niezwykle wyciszony. "Bulgoty", "grzechoty", "strzały wydechu", są słyszalne wokół nas, ale w wnętrzu panuje błoga cisza.
Aby doznać tego wszystkiego co się dzieje wokoło, trzeba otworzyć nieco okno :).
Wysoka cena pojazdu sprawiła, że jest raczej rodzynkiem na naszych drogach. Przez co dalej jego linia pobudza nasze oko.
Jest dostępny jako Coupe, kabriolet, a nawet jako czterodrzwiowe Gran Coupe i wykorzystuje układ jezdny z M5. Całą swoją moc przekazuje przez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię na tylne koła.
Fenomenem tego auta jest przestrzeń jaką oferuje. Nie wspominając o ogromnym bagażniku :).
460 litrów w samochodzie sportowym, stworzonym do "zapalania opon", nie mającym nic wspólnego z wyjazdem na wakacje, można śmiało nazwać ogromnym.
Jak wspomnieliśmy zakup BMW M6, gdy było nowe wiązało się z ogromnym wydatkiem, a jego praktyczność była dużo mniejsza niż np. M5 F10. Stąd tak mało ich na drogach.
Dziś zakup tych samochodów jest już w zasięgu ręki wielu kierowców, choć egzemplarze w idealnym stanie i dobrze wyposażone potrafią być niewiele tańsze niż ich młodsze odpowiedniki.
Na rynku jest też sporo M6, które przypłynęły z USA. Jedne w opłakanym stanie, inne w całkiem niezłym, tam rynek jest bardziej obfity w modele M-power.
Ale zakup samochodu to jedna strona medalu. Nie ma co oczekiwać, że będzie on tani w eksploatacji.
Wszystko, zaczynając od paliwa, opon po materiały eksploatacyjne będzie kosztowne.
Zatem hop siup ręce zrób i niczym Inspektor Gadżet, będzie trzeba wkładać je bardzo głęboko do kieszeni :). Jeżeli oczywiście chcemy takim samochodem jeździć na co dzień.
Nie ma też co ukrywać, że ładnych i godnych zakupu samochodów M6 na polskich portalach aukcyjnych jest zaledwie ułamek i one będą trzymać zawsze wysoką cenę.
Niestety wiele modeli M5 czy M6 jeżdżących po polskich drogach jest sprowadzona z USA. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby naprawy uszkodzeń tych aut były robione sumiennie, a nie na kleju i taśmie.
„Na zakup się uzbierało, na naprawę już brakuje”.
Jak to mówią handlarze, do bramy i się nie znamy :).
A szkoda, bo M5 czy M6 to wspaniałe samochody ze świetnymi silnikami S63 o mocy seryjnej, zależnie czy Competition czy standard to między 560 a 600 KM. Ale moc to jedno, mając napęd tylko na tylną oś trzeba uważać i mieć z tyłu głowy, że elektronika nie uratuje nas, gdy przesadzimy 😊.
Samochód daje ogromną radość z jazdy, jest zwarte, idealnie słucha poleceń kierowcy, a jadąc nim zawsze towarzyszy nam lekkie podenerwowanie i emocje. I wcale nie trzeba jechać szybko, by to czuć. BMW M6 daje wspaniałe odczucia kierowcy, przekazuje mu 100% wrażeń z prowadzenia.
Prezentowany samochód oczywiście też jest z USA, ale należy go zaliczyć do tego mniejszego grona aut utrzymanych i doinwestowanych.
Obcokrajowiec ten do dziś jest serwisowany w ASO. Stan wnętrza bardzo zadbany. Nie ma tu też miejsca na taśmę, klej czy "trytrytki".
Nasz klient, pan Piotr, postanowił dodać nieco brutalniejszego charakteru swojej zabawce, zmienił wydech i usunął katalizatory.
Jak wiadomo taka przeróbka mechaniczna nie omieszka pozostawić po sobie śladu w postaci znienawidzonej przez klientów pomarańczowej kontrolki CHECK ENGINE 😉.
Umówiliśmy się zatem na spotkanie, by w miejscu pasującym naszemu klientowi dokonać korekty w mapie oprogramowania sterownika silnika, tak, aby ów błąd już nie wstępował.
Przy okazji oczywiście wykonaliśmy wzmocnienie pojazdu, bo przecież w takim samochodzie, aż się o to prosi.
Dziękujemy za miłe spotkanie Panie Piotrze i fajną jazdę testową :). Niech się sprawuje maszyna i zapraszamy zgodnie z ustaleniami na czyszczenie komory silnika :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwM6USAchiptuning #bmwdcatcatoffDTC #bmwm6stage