Kodowanie i pierwszy serwis nowiutkiego BMW X3 G01 LCI M40i.

Nie macie czasami tak, że widząc nowy model BMW uważacie, że już bardziej go poprawić nie można?

Pamiętamy, gdy w 2017 roku pojawiło się G01 X3, wtedy patrząc na to auto stwierdziliśmy, że BMW wypuściło naprawdę bardzo ładnego SAVa. Jest zwinny, stosunkowo szybki nawet z 2.0d po maską. Jest znacznie większy niż jego poprzedni F25 i prowadzi się naprawdę rewelacyjnie.

Pod koniec 2021 pojawił się lifting tego modelu i choć na pierwszy rzut oka wydawało nam, się, że tylne światła są skradzione z jakiegoś modelu KIA, to po dłuższej chwili, obejrzeniu samochodu na żywo i zapoznaniu się z nim bliżej doszliśmy do wniosku, że Niemcy znowu poprawili coś co nie było proste do poprawienia.

Samochód, szczególnie w wersje M40i w pakiecie M, z fotelami M, z listwami karbonowymi, ze światłami laserowymi, wersji Shadow Line Individual na wysoki połysk, z karbonowymi obudowami lusterek zewnętrznych oraz czerwonymi hamulcami sportowymi na obręczach 21” Dobule SPoke 718M wygląda po prostu cudownie.

Jeszcze jakiś czas temu nie sądziliśmy, że możemy użyć tego stwierdzenia dla SUV/SAVa, ponieważ przyznajemy bez bicia, że my jakimiś wielkimi zwolennikami tego typu aut nie jesteśmy i nie chodzi tutaj o wygląd, a zwyczajnie komfort. SUVy, nawet te największe, nie zapewnią nigdy takiego komfortu podróżowania jak limuzyna. Dodatkowo te samochody na pewno nie są ekonomiczne, ale to akurat sprawa subiektywna i większości ich użytkownikom spalanie nie przeszkadza przy wysokich prędkościach autostradowych.

Ale wróćmy do bohatera tego posta. Nasz klient, pan Maksymilian, zaraz po odbiorze i przejechaniu swoim G01 LCI 3.000 km trafił do nas na serwis olejowy z użyciem zestawu Trzech Króli, czyli oleju Peneite 5w40, Ceratec, płukanki oraz oryginalnego filtra oleju. Następnie w jego superwyposażonym samochodzie zakodowaliśmy wszystko co było możliwe, a przede wszystkim rozszerzone ADV, czyli Assisted Driving View.

Funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów, jadąc przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Dodatkowo system asystuje zmianę pasa ruchu. W tym aucie jest to standard i było już aktywne, jednak rozszerzyliśmy ten system o:

• ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń.
Funkcja jest rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytane ze znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 15km/h w stosunku do znaku

• ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną.
Funkcja jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła wtedy, gdy jest to możliwe. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone oraz informuje nas dźwiękowo o zmianie świateł z czerwonego na zielone.

• AWZ – Automatyczne wykrywanie znaków STOP / USTĄP PIERWSZEŃSTWA
Funkcja jest rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania ze znakiem STOP lub Ustąp Pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia.

Oprócz tego zakodowaliśmy domyślny tryb sport Individual, przeskalowaliśmy zegary na 330 km/h, aktywowaliśmy 5 krotny kierunkowskaz autostradowy.

Teraz samochód jest w pełni bezpieczny, dotarty i można sobie nim nieco bardziej poszaleć 😊.

Wymiana oleju po 3.000 km pozbywa się opiłków, które są nieodłączonym elementem samochodu, który jest w fazie dotarcia. Dlatego tak ważne jest, by pierwsze kilometry jeździć w miarę spokojnie, nie przekraczać 3-4k obrotów (w przypadku benzyn) i nie ciągnąć obrotów na czerwone pole 😉. Wstrzymajcie się z taką zabawą aż do pierwszej zmiany oleju i właśnie granicy 3000 km.

Pamiętajcie też o zmianie oleju nie co 30.000 km, a co max 12-15k km, a najlepiej co 10.000.
Taki serwis zapewni Wam spokój, bo samochód odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.

Bardzo dziękujemy panu Maksymilianowi za ponowne skorzystanie z naszych usług 😊.

A Wam jak się podoba nowe G01 LCI? Dajcie znać.

#MobilCoders #bmwkodowanie #serwis #ADV #g01LCI #m40i
Przeczytaj na