Naprawa i serwis BMW G11 750i 😊.

Pan Damian powierzył nam swoje BMW G11 750i, czyli auto ze słusznym silnikiem V8, aby wykonać serwis oraz przede wszystkim naprawy.

Pojazd miał dwie ewidentne awarie:
- przegrzewająca się skrzynia biegów,
- niesprawny układ kierowniczy.

Skrzynia biegów osiągała w pewnych momentach ponad 130 stopni celsjusza, co jest zdecydowanie zbyt dużo. Olej skrzyni biegów był bardzo zużyty i właściwie spalony. Wyczyściliśmy wszystkie chłodnice, łącznie z chłodnicą oleju skrzyni i mimo, że piasku i liści było tam ponad miarę, to niewiele zmieniło. Wadliwym okazał się termostat, po którego wymianie oraz oleju skrzyni i miski z filtrem temperatury spadły i na szczęście wszystko pracuje bez zarzutu 😉.

Druga awaria to układ kierowniczy, który posiada swój osobny mały akumulator. Okazało się, że był on rozładowany, dlatego wymieniliśmy go, zakodowaliśmy i problem zniknął 😊. Akumulator występuje przy następującym wyposażeniu:

-02VH Integral active front steering
lub
-02VW Adaptacyjne zawieszenie M Professional

Okazało się także, że ktoś wykonywał wcześniej jakieś prace przy turbinach i nie wyregulował zaworów wastegate obydwu turbin. Wykonaliśmy więc regulację, dzięki czemu turbosprężarki działająteraz bez zarzutów.

Oprócz powyższych wykonaliśmy pełen serwis, czyli:
-wymianę oleju silnika przy użyciu zestawu Trzech Króli,
-wymianę wszystkich filtrów,
-wymianę świec zapłonowych,
-wcześniej wspomnianą wymianę oleju skrzyni i miski z filtrem,
-wymianę oleju mostów tylnego i przedniego,
-wymianę oleju skrzyni rozdzielczej xDrive,
Wszystkie prace zostały wpisane do bazy online BMW 😊

Dziękujemy serdecznie panu Damianowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #naprawy #serwis #BMW #G11 #G12 #750i #xDrive #ZF #skrzynia #filtry #olej #Penrite #Ceratec #regulacjaWastegate
Przeczytaj na