Szczypta mocy i gram gadżetów, czyli kolejna modyfikacja i CHIP-TUNING BMW G30 530i w Mobile Coders :).

CHIPTUNING silnika

Moc
252 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm

+ Aktywacja Apple CarPlay + VIM + kodowania.

Często słyszymy, że klienci miło wypowiadają się o naszych postach. Lubią je czytać. Bardzo nas to cieszy, ale wierzcie nam, że czasem szalenie ciężko jest nam napisać coś fajnego z sensem, humorem, przesłaniem czy też odkrywającego coś nowego.

Jak „wpadnie” nam w ciągu tygodnia kilka G30 530i to jak to opisać, żeby za każdym razem było ciekawie. Oj ciężko.

Dlatego, czasem opisujemy to co nas podczas pracy rozbawiło lub usłyszeliśmy od klienta. Czasami są jakieś zabawne sytuacje.
A co jak klient się przywita, da kluczyk, życzy powodzenia i wraca do pracy zostawiając nas sam na sam z samochodem? :)

No dla nas pod względem samej pracy to bardzo komfortowe warunki. Wręcz idealne. Możemy się wtedy skupić na pracy i wykonać ją o wiele szybciej. Minusem natomiast jest to, że nie bardzo jest wtedy o czym pisać :).

No i taką zagwozdkę mamy właśnie w tym przypadku.

Klient zamówił usługę pod swoją firmą. Sprytnie zostawił samochód w oddali od samej siedziby na tyle, aby było sporo miejsca wokół niego pozostawiając nam komfortowe warunki.
Wcześniejsze ustalenia emailowe wskazały, że w przypadku zamówionych usług nie będziemy potrzebować dostępu do prądu. Zatem parking to idealne miejsce na naszą pracę, szczególnie jak auta sprzyja, a w ten dzień sprzyjała bardzo :).

No to zaczynamy.

Z doświadczenia wiemy, co w jakiej kolejności robić, aby nie czekać i aby wszystko przebiegło maksymalnie sprawnie. To jest kluczem do sukcesu, jak w ciągu dnia mamy pojawić się w kilku miejscach.

Owszem nasz Team liczy kilka osób, ale są dni, w których każdy z nas jest w terenie w innym mieście i modyfikuje takie same, podobne lub zupełnie inne autko.

Jako ciekawostka w tym dniu, w tym samym czasie, taka sama o tym samym kolorze „beemka” była modyfikowana jakieś 200 km dalej :). Było to widoczne na naszym Instagramie, gdzie staramy się na bieżąco wrzucać nasze realizacje :).
Ok, wracając do tej modyfikacji.
Krokiem pierwszym w tym przypadku było odblokowanie sterownika silnika metodą Bench. Dzięki temu otworzyliśmy sobie „furtkę” do modyfikacji via złącze OBD2. Ewentualna korekta, która mogła by być niezbędna po jeździe testowej nie wymagałaby już kolejnego grzebania pod maską.
Zatem poszedł szybki „unlock” i pobranie oprogramowania silnika już prosto z złącza OBD2.

Kolejny krok to wysyłka pobranego oprogramowania ze sterownika silnika pojazdu i wysyłka do naszych tunerów celem jego obróbki.

Znając te silniki i ich oprogramowanie byliśmy w stanie niemalże z dokładnością co do minuty określić jaki czas przyjdzie nam czekać na gotową modyfikację. Aby więc nie marnować czasu i zgodnie z zasadą, że czas to pieniądz, przystąpiliśmy do kodowań pojazdu w oparciu o przygotowaną listę kodowań przez klienta, oraz do aktywacji CarPlay z VIM na pełnym ekranie.

Po zakończeniu tych procedur i sprawdzeniu czy wszystko zakodowało się poprawnie to był ten czas, aby zerknąć czy nasza modyfikacja silnika jest już gotowa do pobrania.

Niestety, status dalej "in progres" ;). Okej kilka kliknięć w przycisk odśwież w krótkich odstępach czasu i jest. Zmiana statusu na "completed". Zatem pobieramy.

Sam plik to niespełna 1 MB, zatem pobranie to sekunda. Kilka sekund za to trwa zapis nowego, zmodyfikowanego programu do sterownika silnika, po uprzedni "unlocku", który oczywiście zrobiliśmy.

Generalnie zapis przez złącze OBD2 trwa ok 12 minut, z czego większość czasu zajmuje odblokowanie sterownika silnika tzw. „patch”. Jednak wcześniejszy "unlock", o którym wspomnieliśmy „załatwił” tą kwestię i zapis w tym przypadku trwał mniej niż minuta.

Tak niewiele, a dało tak wiele w przypadku tego samochodu.

Na jeździe testowej sam start z parkingu był już dla klienta wyczuwalnie lepszy.
Generalnie to w dieslach czuć bardzo starty. W silnikach zasilanych benzyną, moc najbardziej wyczuwalna jest, gdy nico podkręcimy samochód. Aczkolwiek w przypadku silnika B48 niezależnie czy to 20i czy 30i przyrost mocy czuć również od samego dołu.

Jazda testowa oczywiście zakończyła się uśmiechem na twarzy, samochód nie generował żadnych błędów, a wszystkie parametry, które logowaliśmy na bieżąco wyglądały wzorowo. No cóż nic tu po nas – kończymy :).

Dziękujemy za to, że mino tego, że nie zawsze piszemy coś fajnego dalej nas czytacie.

Dziękujemy też naszemu klientowi, za miłe choć bardzo krótkie spotkanie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #b4830i #carplayfilmy #bmwkodowaniestartstop
Przeczytaj na