BMW G30 520d Mild Hybrid na CHIP-TUNING-u Mobile Coders 😊.
- CHIIP-TUNING silnika
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
Kodowania indywidualne:
- wyłączenie sygnału braku pasów,
- wyłączenie systemu Start Stop,
- wyłączenie ikon pasów na liczniku,
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u ,
- aktywacja temperatury opon - było tylko ciśnienie,
- zegary Alpina lub przeskalowane do 330 km/h,
- wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
- zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na Sport Individual.
Elektryka, elektryka. Nic tylko elektryka w mediach tak chwalona, w Internecie tak krytykowana.
Elektryczne wsparcie dla tradycyjnych silników spalinowych na szczęście przybiera różne formy. Nie musimy mieć od razu elektryka, aby otrzymać nieco wsparcia ze strony elektryczności. W przypadku takiego podejścia do tematu mówimy o tzw. miękkiej hybrydzie.
Istnieje wiele wariantów połączenia mocy energii elektrycznej i benzyny. Mild hybrid, czyli tzw. miękka hybryda, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą zużywać mniej paliwa, bez konieczności rezygnacji z osiągów.
Pełna hybryda HEV to klasyczne połączenie dwóch silników: elektrycznego oraz spalinowego. Zapewnia dodatkową moc, a także możliwość jazdy na krótkich dystansach wyłącznie na silniku elektrycznym. Energia pozyskiwana jest podczas hamowania oraz przyspieszania.
Mamy też inny rodzaj hybryd PHEV, czyli hybryda typu plug-in.
W tych samochodach hybrydowych znajduje się wtyczka, ponieważ większy niż w przypadku aut HEV akumulator ładowany jest zewnętrznym źródłem zasilania. Zasięg jazdy na prądzie jest większy, choć rzadko przekracza 100 km. Energia elektryczna może też wspomagać pracę jednostki spalinowej.
Niedawno testowaliśmy 520e przez około tydzień. Jazda na elektryku to max 40- 50KM
Reasumując dwa pierwsze rodzaje napędu hybrydowego różnią się w zasadzie jedynie pojemnością akumulatora oraz sposobem ładowania go. Tymczasem tzw. miękka hybryda (mild hybrid) to najbardziej dyskretne rozwiązanie elektrycznego wsparcia dla silnika spalinowego.
W Mild Hybrid energia powstaje w generatorze, który dostarcza prąd do poszczególnych układów. Nie ma więc mowy o tym, żeby auto jeździło wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Prąd powstaje w wyniku odzyskiwania energii, którą pojazd wytraca podczas hamowania. Generator nie przyjmuje dużych ilości prądu, zatem nie ma mowy o zewnętrznym zasilaniu jak w przypadku hybryd plug-in. Natomiast wsparcie jakie generuje w postaci dodatkowego chwilowego zastrzyku energii jest wyraźnie zauważalne.
Sami używamy samochodu z takim rozwiązaniem i mamy odniesienie co do tych samych samochodów bez wsparcia elektryki. Tutaj zdecydowanie TAK dla Mild Hybrid
Jeżeli dodatkowo zmodyfikujemy takowy pojazd, mamy naprawdę całkiem fajnie jeżdżący wóz nawet, jeżeli mówimy o podstawowym 2 litrowym dieslu.
Przekonał się o tym Dawid, nasz nowy klient. Modyfikacje jego samochodu przedstawiamy w tym poście.
Co do samej modyfikacji jak widać odbyła się u Dawida pod firmą. Ale to mało istotne. Istotne natomiast jest to, że Dawid wracając do domu obrał najdłuższa, tak dobrze czytacie najdłuższą możliwą drogę do domu, bo tak genialnie jechało mu się samochodem po wykonanej modyfikacji.
Dziękujemy za miłe spotkanie i możliwość pracy z Twoim samochodem. Pozdrawiamy Cię serdecznie i do zobaczenia na serwisie olejowym.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #b47 #g30 #bmw #alpina #bmwstartstop #mildhybridbmw #520d