Kolejne BMW F97 X3M Competition na modyfikacji silnika Stage 1 w Mobile Coders :).
CHIPTUNING Stage 1
Moc
510 KM -> 580 KM
Moment obrotowy
600 Nm -> 720 Nm
Z tym samochodem mieliśmy już styczność jakiś czas temu.
Sprowadzony został z USA i wykonywaliśmy w nim pełen pakiet usług w tym oczywiście pełną konwersje z standardów USA na EU/PL z uwzględnieniem polskiego lektora, map Europy itp.
Było też kilka napraw, mających doprowadzić samochód do finalnego "ładu i składu" :).
Prezentowanie na zdjęciach X3M to jeden z najszybszych SUVów z najmocniejszym 6 cylindrowym silnikiem benzynowym jaki kiedykolwiek zbudowało BMW. Wielu klientów decydujących się na zakup takiego właście „małego” potworka zakłada, że moc będzie wystarczająca.
No i to założenie jest zawsze błędne :).
Owszem, moc jest wystarczająca, ale człowiek to taka „gadzina”, że szybko przyzwyczaja się do dobrego. A jeżeli jeszcze wie, że może sobie w bardzo prosty sposób "polepszyć", to już kwestia czasu, kiedy krok ten wykona.
W przypadku tego samochodu było dokładnie tak samo, czyli jak my to mówimy, książkowo.
Z doświadczenia wiemy, że dwa, trzy miesiące jazdy i modyfikacja wręcz pewna.
Co niektórzy czekają ciut dłużej, a są tacy, jak klient tego pojazdu, że to kwestia tygodni.
No ale umówmy się S58 to silnik, który trzeba modzić.
Mimo swojej sporej mocy bazowej, ma jeszcze spory potencjał, a przy tym jest naprawdę solidną, pancerną wręcz konstrukcją.
Trzeba przyznać, że konstruktorzy odwalili kawał dobrej roboty, przy jego projektowaniu.
Wzrost momentu o ponad 120 Nm i mocy o ok. 70 KM nie wygląda tak jak odczuwa się to w samochodzie.
Auto już w serii jest piekielnie szybki, ale wierzcie nam, po modyfikacji to szatan, który właśnie opuścił to piekło.
Zerwanie przyczepności na suchym podłożu podczas mocnego przyspieszania i włączonego napędu X-Drive nie jest problemem. A mówimy tutaj o „rodzinnym” samochodzie typu SUV :).
Genialne auto naprawdę.
Jak widać modyfikacja odbyła się w miejscu wyznaczonym przez klienta i została przeprowadzona poprzez metodę Bench czyli wpięcie się do ganiazda sterownika silnika.
W przypadku tego samochodu nie było innej opcji. Na szczęscie nie ma tutaj jakiś problemów z dostępem do ECU. Inżynierowie z Bawarii "zadbali" o tunerów :).
Dziękujemy za okazane zaufanie i oddanie kolejny raz tego świetnego samochodu w nasze ręce. Niech cieszy jak najdłużej :).
#MobileCoders #bmw #bmwkodowanie #chiptuning #s58 #bmwX3M #X3M #X3Mcompetition #Mpower