2 > 1,5 – czyli modyfikacja 2x BMW G05 25d w Mobile Coders :).
CHIP-TUNING silnika
Moc
231 KM -> 270 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 550 Nm
BMW X5 to świetnie wyglądający SUV, który podkreśla status właściciela poprzez swoje gabaryty. To naprawdę "kawał" solidnego samochodu.
Mimo to świetnie się prowadzi dzięki komfortowemu, znacznie lepszemu w stosunku do swojego poprzednika modelu F15, zawieszeniu.
Jak już jesteśmy przy porównaniu, to na pochwałę zasługuje też świetne wyciszenie, które odizoluje nas od całego otoczenia.
Można by powiedzieć, że samochód idealny na długie podróże i nie tylko.
Dzięki swojej oszczędności, świetnie sprawdza się też w mieście i na dojazdach do pracy. I właśnie głównie po to jest kupowany.
Jeżeli mówimy o oszczędności, zarówno w stosunku co do zakupu jak i eksploatacji, to mówimy oczywiście o wersji 25d.
Jest to jedyna odmiana SUV-a X5, która ma pod maską czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2 L.
"Dieselek" to mocy 231 KM, jest naprawdę wystarczający do sprawnego poruszania się po mieście. W trasie też najgorzej nie ma.
Oczywiście miłośnicy większych pojemności odczują brak głębokiego oddechu rzędowych szóstek czy widlastych ósemek. Jednak nie ma się co oszukiwać to jest przecież SUV.
Czasami nie warto wykładać 50% więcej na sam silnik, szczególnie jak mamy w planie zakup 2 takich samych samochodów :).
Co lepsze 2szt. X5 25d czy 1,5 szt. X5 30d? :). Taki żarcik.
Zdaniem pana Mariusza, naszego nowego klienta, opcja pierwsza była lepsza. Stąd też on wraz ze wspólnikiem kupili sobie po jednej sztuce X5 25d :).
Ciężko byłoby im pogodzić jazdę "jednym i pół samochodu" z silnikiem 30d :), W związku z tym, niedostatek mocy postanowili zrekompensować sobie za mikroskopijny ułamek ceny silnika 6 cylindrowego.
Po modyfikacji jak widać parametry są naprawdę obiecujące. Zbliżone do 30d z poprzedniej "budy".
Na usługę udaliśmy się do firmy klientów, gdzie przywitały nas dwie identyczne wyposażeniowo samochody. Różnica tylko i wyłącznie jest w kolorach, Nawet były tak samo ubrudzone :).
Poza wspomnianą modyfikacją silnika, wykonaliśmy też kilka kodowań ustalonych z każdym z właścicieli z osobna. Wybrali oni m.in:
- wyłączenie sygnału braku pasów,
- wyłączenie systemu Start Stop
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u ,
- aktywacja temperatury opon – było tylko ciśnienie,
- zegary Alpina
- aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu,
- wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
- zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na Sport Individual
- aktywacja filmów podczas jazdy VIM
Po wszystkich kodowaniach odbyliśmy krótkie jazdy testowe, każdym z samochodów, które w obu pojazdach wykazały zdecydowaną różnicę w przyspieszeniu i odczuciu mocy w stosunku do fabrycznych nastawów :).
Efekt jak najbardziej na duży plus :).
Dziękujemy bardzo obu Panom za okazane zaufanie i miłe spotkanie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwg05chiptuning #chiptuning25dbmw #bmwb47 #alpinabmwvimstartstopfilmy