Kolejny CHIP-BOX do kosza – CHIP-TUNING BMW G07 X7 30d w Mobile Coders.
CHIPTUNING
Moc
265 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 720 Nm
Nasz klient, w obawie o gwarancje, zafundował sobie renomowanej firmy BOX, który rzekomo miał sprawić, że samochód stanie się szybszy, elastyczniejszy, bez błędów w komputerze, a tym samym zachowana zostanie gwarancja.
Niestety, żadna z tych obietnic nie została tutaj spełniona, przez drogie, magiczne czarne pudełko z kabelkami.
Zacznijmy od mocy. Była ona bardziej efektem placebo niż realnym wyczuwalnym przyrostem. Zmieniła się natomiast charakterystyka pojazdu na niskich obrotach.
Auto stało się bardzo nerwowe. Nie dało się delikatnie nim ruszyć.
Każde wciśnięcie gazu powodowało „szarpanie” samochodem w sposób niekontrolowany i niepłynny. Jeździło się nim przez to koszmarnie trudno, do tego stopnia, że na prośbę żony moduł został zdemontowany i wyrzucony do śmietnika.
Pozorna przyjemność i frajda z jazdy zamieniła się w walkę z samochodem i cały efekt radości z jazdy zniknął. Zupełnie nie tego oczekiwał klient.
Co do kwestii gwarancji. Z informacji jakie do nas docierają od jakiegoś czasu z różnych źródeł, najnowszej wersji oprogramowania w jakie wyposażane są serwisy, są w stanie wykryć, czy modyfikacja jest/była w samochodzie czy też założony był BOX.
Zatem hasło „BOX drogą do ochrony gwarancji”, można włożyć między bajki.
Pomijając już sam fakt gwarancji, a raczej jej utraty, w samochodzie było sporo błędów wynikających z problemów z zarządzaniem sterownikiem silnika przed "BOXa".
Nie trzeba być zaawansowanym diagnostą, by na bazie odczytanych anomalii z komputera auta dojść do tego, że coś tutaj „przekłamywało” parametry.
Tak, przekłamywało, bo to pudełko to nic innego jak SZAJS (…). I tak, będziemy hejtować Boxy, bo uważamy je za fatalne rozwiązanie i tyle. A jak ktoś uważa, że ot jest cool i fajne, to widać, że nigdy na indywidualnej i dobrze wystrojonej mapie nie jeździł.
Pamiętacie zabawę w przedszkolu w głuchy telefon?
To co na wejściu, rzadko kiedy równało się temu co na wyjściu.
O ile u 4 latków za taki stan rzeczy winić można higienę uszu, o tyle w BOX jest to niestety zachowanie celowe.
Niczym pasożyt wpięty w instalację wychwytuje pewnie informacje i z premedytacją zmienia je w locie.
Prawa noga kierowcy na gazie, ECU silnika mówi doładowanie poproszę 1.0 bar, a nasz „kłamca kłamca”, przechwytuje informację i przekazuje do turbiny … hej… ECU silnika mówi daj no 1,2 bara :).
Oczywiście napisaliśmy to z małym przymrużeniem oka, ale wiecie o co chodzi.
Wracając do modyfikacji, z racji że „CHIP-BOX”, który naszym zdaniem powinien być nazwany "Box of lies”* nie znalazł uznania u właściciela, i jak wspomnieliśmy, wylądował w koszu.
Nasz klient nie miał nawet zamiaru podłączać go do swojego drugiego samochodu jakim jest BMW 840i, które notabene też mieliśmy okazję modyfikować i o tym niebawem w innym poście.
Wracając do naszego X7.
Klient bardzo bał się efektu strojenia. Złe doświadczenie z BOX sprawiło, że kilkukrotnie poruszał on kwestię nerwowości samochodu jaka miała miejsce z tym urządzeniem.
Za każdym razem uspakajaliśmy klienta tłumacząc, jak "działa" BOX i dlaczego tak się dzieje. W dobrze zrobionym Stage 1 nic takiego nie ma miejsca.
Do samego końca klient z niedowierzaniem przyjmował nasze wyjaśnienia.
Wszystko zmieniło się jak tylko ruszyliśmy w jazdę testową.
Pierwsze metry z dystansem, pełną uwagą i skupieniem na obroty, reakcję gazu itp.
Po chwili spokojnej jazdy na wąskich i krętych dróżkach, między willami, zauważyliśmy odprężenie klienta i uczucie ulgi.
„Panowie jest igła. Jest świetnie, czuję moc, ale jest ona płynnie przekazywana bez nerwowości. Jest lepiej niż sobie wyobrażałem. Super!”
Po tych słowach ruszyliśmy na bardziej ruchliwe drogi, aby sprawdzić samochód w szybszych partiach obrotów i zlogować parametry.
Samochód oczywiście w całym swoim zakresie pokazał „pazur”, ale taki lekko spiłowany. Taki, który nie krzywdzi za każdym dotykiem, lecz należy się go bać 😊.
Dziękujemy za miłe spotkanie i możliwość pracy z Pana samochodem. Pozdrawiamy.
* - pudełko kłamstw
#Mobile Coders #bmwkodowanie #chiptuningbmwg07x7 #stage130dB58 #X730d