Nadzieja umiera ostatnia, czyli BMW X5 G05 40iX 340KM na modyfikacjach w Mobile Coders.

CHIP-TUNING (stage 1) silnika
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

Takich realizacji się nie zapomina, przed jazdą testową z klientem, no cóż rozłożyliśmy ręce z nadzieją, że może jednak zadziała, a jak się skończyło wszystko poniżej.

Dzień zaczął się od porannej kawy, pogoda sprawiła nam niezwykle miłą niespodziankę, bo temperatura i słoneczko pozwoliło na ten jeden dzień zapomnieć o chłodzie i deszczu.
Nic nie mogło zepsuć nam humoru i tego przepięknie rozpoczynającego się dnia. Z bardzo pozytywnym nastawieniem wyruszyliśmy na realizację zaplanowanych na ten dzień zleceń.

Opisywana G05, która jest jednym z bardziej lubianych modeli z całej gamy BMW miała być realizacją, która zawsze daje troszkę więcej radości niż odwrotnie. I tak było i tym razem.

Okoliczności przyrody były bardziej niż sprzyjające, a samo miejsce realizacji w cichym i odosobnionym miejscu, sprawiły że warunki do pracy były wręcz idealne. Spotkanie z wyjątkowo sympatycznym klientem, który doskonale wiedział czego oczekuje od nas i samochodu, szybciutko pozwoliło na ustalenie zakresu pracy.
Na pełnym luzie, przystąpiliśmy więc do realizacji zlecenia.

Bogata wersja wyposażenia samochodu pozwoliła troszkę poszaleć z zakresem usług, ponieważ do wykonania właściciel zlecił nam kodowania wybranych funkcji, zaprogramowanie video podczas jazdy, modyfikację mapy silnika oraz włączenie rozszerzonych funkcji asystentów jazdy, które nie są dostępne w Polsce.

Całość miała zająć 2-3 godz. z testem samochodu 😉. Więc szybko odblokowaliśmy sterownik silnika, żeby móc pobrać i wgrać modyfikację poprzez złącze OBD a następnie oryginał softu wysłaliśmy do naszych tunerów w celu modyfikacji. Sami natomiast poddaliśmy się przyjemności kodowania całej reszty funkcji, które mieliśmy na liście. Nie zakładaliśmy tutaj żadnych komplikacji, no bo i z jakiego powodu 😉.

Niestety życie pisze różne scenariusze i przy kodowaniu funkcji asystentów jazdy nic nie działało. Nasze działania były standardowe i nie różniły się niczym od realizacji tych kodowań w innych pojazdach BMW. Uwierzcie, że roboty troszkę przy tych kodowaniach jest i zajmuje to sporo czasu, więc sprawdzenie, korekty, porównania itd. nic nie dawało, tzn. kodowania nie działały.
Niestety po którymś razie rozłożyliśmy ręce, bo w żaden sposób autko nie chciało załapać wprowadzanych zmian.

Ostatecznie poddaliśmy się z nadzieją, że może podczas testu, auto odczyta znak drogowy lub sygnalizację świetlną i zatrybi.

No dobra pozostało zostawić wprowadzone kodowania podstawowe, które zadziałały typu temperatura opon, zapamiętanie START/STOP, animacja M, dodatkowo VIDEO podczas jazdy, oraz zakodowane funkcjonalności asystentów jazdy, których nie udało się aktywować.

Na koniec wrzuciliśmy modyfikację silnika i z pewnym niedosytem oraz lekkim zrezygnowaniem, zaprosiliśmy właściciela autka w celu przetestowania tego co działało. Od razu uprzedziliśmy, że pewne opcje nie zadziałają.

Mieliśmy dużo wątpliwości i cień nadziei, że podczas testu autko zatrybi i wszystko skończy się pomyślnie. To nas uratowało, trzeba wierzyć do końca, bo finał był udany. Tak jak w jednym ze scenariuszy przewidzieliśmy, autko złapało znak A-7 ustąp pierwszeństwa i od razu wprowadzone funkcjonalności się aktywowały. Radość nasza i właściciela była ogromna.

Właścicielowi dziękujemy za zaufanie, poświęcony czas, którego troszkę zabraliśmy oraz pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG05 #bmwassistentdrive #bmwX5 #chiptuningDDE #Stage1
Przeczytaj na