BMW G30 540i vs G30 530e w Mobile Coders 😊.

Zakres usług:
*CHIPTUNING silnika G30 540i 3.0i
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm
*CHIPTUNING Skrzyni biegów ZF8HP

*CHIPTUNING G30 530e 2.0i
Moc
252 KM -> 360 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 580 Nm
- Aktualizacja wszystkich sterowników
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Aktualizacja danych nawigacyjnych
- Montaż systemu zabezpieczającego Author IGLA

Czy hybryda to dzisiaj dobry wybór? Czy pozwoli nam zaoszczędzić trochę pieniędzy na paliwie? Wszystko zależy od naszych potrzeb i od ciężaru prawej nogi 😉.

Jeśli ktoś chce „ganiać” hybrydę do granic jej możliwości to nie będzie ona oszczędniejsza niż klasyczny silnik benzynowy bez wspomagania elektrycznego. Poruszając się taką 530e standardowo, powiedzmy w około komina to spalanie będzie zabawnie małe pod warunkiem, że mamy ładowarkę w domu czy pracy, a dojazd nie zajmuje więcej niż 20-30 km w jedną stronę. W taki sposób możemy praktycznie w 80% czasu poruszać się na elektryku, dzięki czemu spalanie benzyny będzie niemalże zerowe. Jeśli jednak lubimy troszkę poszaleć to spalanie będzie adekwatnie wyższe.
To są olbrzymie plusy hybryd pod warunkiem, że się nie będą psuły.

Kolejnym plusem jest ich potencjał tuningowy oraz przede wszystkim możliwości skrzyni biegów. Tutaj mamy do dyspozycji skrzynie, które bez problemów przeniesie moment ok 800 Nm co przy dużym obciążeniu i CHIPTUNINGu ma się ona świetnie.
Ale wróćmy do tego potencjału, o którym napisaliśmy wyżej. Seryjne 530e ma 252 KM i 400 Nm, nie jest źle, ale dzięki modyfikacji Stage 1 uzyskujemy tutaj ponad 100 KM i prawie 200 Nm. Tak, to nie jest żart, a co najważniejsze silnik znosi to bez żadnego stresu.

Wszystko to sprawia, że samochód staje się nie do poznania. Dosłownie każdy kierowca nie jest w stanie uwierzyć, że jeździ to aż tak dobrze, a to przecież dalej 2.0i 😉.
Zmodyfikowane 530e bez żadnego większego wysiłku objedzie każde seryjne G30 540i z lekkością i nonszalancją, jak by pod maską miała co najmniej V8.
Wiemy, może i brzmi to jak since fiction, jednak zapewniamy, że to fakt 😊.

Prezentowane w dzisiejszym poście BMW to właśnie 540i i 530e, które należą do naszych stałych klientów. Skoro zmodyfikowane zostało 530e to 540i nie mogło zostać bez moda. Dlatego oba auta przeszły kurację wzmacniającą.
I tutaj sprostowanie, o ile 540i na serii zostaje w tyle za zmodyfikowaną 530e o tyle nie można tego samego powiedzieć, gdy tę pierwszą poprawimy względem fabrycznych nastawów. Jednak mimo wszystko 540i nie ma tak łatwo, co prawda odstawia dwulitrową hybrydę, ale nie z taką lekkością jak mogłoby się wydawać 😊.
Genialne B58 chętnie przyjmuje nową moc osiągając moc przekraczającą 400 KM i uzyskując moment obrotowy, co ciekawe, ten sam co w 530e 😊.

Poza samym programem silnika w 540i zmodyfikowaliśmy również skrzynię biegów, by zmieniała biegi w mgnieniu oka, a jej reakcja na polecenia kierowcy była natychmiastowa.
Tego samego nie można niestety jeszcze zrobić w 530e, choć w dwulitrowej hybrydzie nie jest to koniecznością, sama skrzynia działa naprawdę wzorowo bez żadnych zmian.

Oprócz samych modyfikacji wykonaliśmy również pełną aktualizację samochodów oraz szereg kodowań. W obu zamontowaliśmy też system antykradzieżowy IGLA, czyli pionierskie zabezpieczenie dla samochodów marek Premium, ale głownie skoncentrowane na technologii związanej z BMW.

Urządzenie działa genialnie i wg statystyk żadne auto z systemem IGLA nie zostało skradzione w ciągu ostatnich 7 lat. To mega pocieszające. Sami jesteśmy w właścicielami kilku samochodów BMW i w każdym z nich „siedzi” IGLA 😊.
Polecamy gorąco.

No dobra, ale jak samochody zachowują się na drodze? Właściciel 530e, Rafał ma również G30 540i B58, które już kiedyś mu modyfikowaliśmy, więc wie dobrze co potrafi to auto na drodze. Tutaj możecie poczytać post z realizacji:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2920496471609003/
Jego brat, Krzysztof po przejażdżce jego zmodyfikowanym przez nas BMW stwierdził, że też takie musi mieć… No i ma.

Kilka miesięcy później spotkaliśmy się w tym samym miejscu, by tym razem zmodyfikować jego egzemplarz, a zdjęcia z tego modyfikacji możecie obejrzeć w tym poście.

Dziękujemy bardzo za ponowne spotkanie, jak zawsze miłe i zabawne 😊. Praca z Wami i Waszym autami to przyjemność. Pozdrawiamy.
PS. A Wy co myślicie o hybrydach? Mieliście okazje jeździć seryjnym lub zmodyfikowanym 530e? Jakie widzicie wady czy zalety? Podzielcie się z nami 😊.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #aktualizacja #g30 #540i #530e #hybryda #modyfikacja #stage1 #IglaAuthor #zabezpieczenie #zf8hp
Przeczytaj na