Samochód marzeń - zarób i kup, ale łatwe to nie będzie - czyli kolejne BMW G12 M760Li na w Mobile Coders :).

- Chiptuning Stage 1 silnika
610 KM -> 700 KM
800 Nm -> 1000 Nm
- Chiptuning Stage 1 skrzyni ZF 8HP
- Aktywacja VIM - video w trakcie jazdy
- Kodowania pamięć start stop etc.

Cudowny samochód, prawda?

Aby prywatnie pozwolić sobie na taki trzeba mieć bardzo dobrze "poukładane w głowie", albo dobrze się urodzić.

Jeżeli zatem z rodziną nie wyszło, a z głową też nie do końca dobrze, to mamy jeszcze jedną szansę - polityka :).

Najprawdopodobniej przytakując bezmyślnie komu trzeba prędzej czy później nasz "potencjał" zostanie dostrzeżony i będziemy się piąć po szczeblach, aby finalnie wylądować na tylnym siedzeniu tego oto bolida.
Proszę nam wierzyć jest o co "walczyć" ;).

Producent zadbał tutaj o przestrzeń i wygodę.
Fotele są rozciągane, z pochylanym oparciem, z masażem, ogrzewaniem i chłodzeniem.
Wszystkim sterujemy specjalnym tabletem wpiętym w górną część konsoli. Oczywiście mamy również do dyspozycji, pomiędzy fotelami, klasyczne przełączniki „fotelowe”. Jak to mówią, na bogato :).

Samochód naszego klienta, dodamy że zarobił na niego własnymi rękoma :), dodatkowo miał zamontowany system rozrywki z tyłu. Więc leżąc i masując sobie plecy możemy oglądać film :).

No dobra wygoda z tyłu jest, a co z przodem?

Skoro samochód trafił w nasze ręce to zapewne dla tego, aby dawał jeszcze więcej frajdy za kierownicą.

Ale czy to jeszcze możliwe?

Odpowiedz brzmi TAK, a droga do tego jest tylko jedna, mianowicie modyfikacja CHIP-TUNING.

M760i pod maską skrywa prawdziwy, z krwi i kości, 12-cylindrowy silnik M TwinPower Turbo, a zatem turbodoładowane 6,6 litra. Dużooo prawda? Ten sam silnik znajdziecie pod maską np. Rolls-Royce Ghost, a to już o czymś świadczy. Klasa i potęga sama w sobie.

Seryjnie samochód robi pierwszą "setkę" w około 4 sekundy. Szaleństwo. Pytanie zatem po co jeszcze to dotykać, skoro jest piekielnie szybki.
Odpowiedz jest prosta. Bo można :).

Nie chodzi już o samo poprawienie tego sprintu, ale o całokształt jaki daje modyfikacja. Charakterystyka samochodu zmienia się całkowicie od pierwszego naciśnięcia gazu.

Samochód staje się bardziej ochoczo reagować na polecenia prawej stopy i bardziej reaktywny, ale nie nerwowy czy brutalny, choć jego moc brzmi brutalnie.
Po prostu jak by wiedział, że w którymś momencie poprosimy go by dał z siebie wszystko i on jest na to przygotowany w 100%.

Do tego wszystkiego dzięki wszechobecnej pneumatyce daje najwyższy z możliwych, poziom komfortu.

Egzemplarz z którym pracowaliśmy powinien mieć alias "Bańka". Dlaczego?
Bo najprawdopodobniej tyle kosztował przy zakupie.

Jest tak "obrzydliwie" napakowany wszystkim co możliwe, że zastanawialiśmy się czy coś jeszcze więcej człowiek jest w stanie wymyślić i czy to aby nie przerost formy nad treścią :).

Przykład szklany dach panoramiczny Sky Lounge, który w dzień daje sporo jasności, w nocy zaś stylowy nastrój dzięki grafice wyświetlanej przez 15 tys. elementów świetlnych. Nie dziesięć, czy sto. Pietnaście tysięcy diodek czy „czegoś tam” świecącego. Szaleństwo :).

A tego tutaj mamy jeszcze więcej i nie jest to istotne, że większość właścicieli tych pojazdów, a nie ma ich zbyt wielu w Polsce i na świecie, nie wykorzysta nawet 50% z nich.

Nie będziemy „listować” całej konfiguracji samochodu, bo mija się to z celem i w zasadzie zbacza nieco z tematyki modyfikacji, a to był główny powód naszego spotkania z tym cudownym pojazdem.

Modyfikacja silnika odbyła się metodą Bench. Czyli odczyt obu sterowników silnika poprzez piny w gniazdach. Tak obu, dobrze napisaliśmy.

Jeden sterownik silnika, który jest w zdecydowanej większości samochodów "nie ogarnia" całej tej mocy i potrzebuje "skrzydłowego", w postaci drugiego sterownika silnika - pomocniczego.

Tutaj poza silnikiem modyfikacji poddana została również skrzynia biegów ZF 8HP, która jest najmocniejszą skrzynią w gamie BMW. Oczywiście modyfikacja „idzie” standardowo poprzez złącze OBD2 w jej przypadku.

Po programie działa ona zdecydowanie szybciej i słucha naszych poleceń. Nie musimy czekać, skrzyni jest dla nas, w pełnej gotowości, tak samo jak silnik.

Jazda testowa po modyfikacji to było niezapomniane przeżycie. Ciężko dobrać słowa, by opisać to uczucie.
Samochód od samego dołu, do samej góry, "ciągnie, gniecie" nieprzerwanie.

W trybie sport mieliśmy wrażenie, że każde koło chce uciec w inną stronę, mimo napędu na obie osie.

Jednym słowem pocisk, którym można naprawdę zrobić sobie i innym krzywdę, jeżeli się zapomnimy. Przeciążenia, czuć na każdym z trybów przy dowolnym wciśnięciu gazu.

Co by nie robić, fotel dosłownie jak by chciał nas wessać do środka.
Mega przyjemne uczucie. To niesamowite jak ten pojazd jeździ.

Dziękujemy naszemu klientowi za możliwość pracy z jego samochodem. Takie modyfikacje to dla nas zawsze niezapomniane przeżycie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmw #chiptuning #bmwM760Li #M760i #bmw760i #M760iL #chiptuningZF #bmwg12 #modyfikacjazf8hpbmw #chiptuningstageskrzynibiegowbmw8hp
Przeczytaj na