Konwersja BMW G20 330i USA MGU ID7 to PL/EU w Mobile Coders

Ostatnimi czasy mamy coraz więcej zapytań o konwersje.
To znak, że statki z USA pływają wciąż bardzo często transportując amerykańskie wersje pojazdów.
No i świetnie niech kołyszą morze i przywożą BMW do Polski, do swoich nowych właścicieli :).

Jako że samochody są „nieśmiałe”, nie znają przecież polskiego języka to z pomocą przychodzimy my.
W szybkim tempie dokonujemy kilku zmian w kodzie oprogramowania i samochód, niczym rodowity Polak, zaczyna się komunikować z kierowcą w ojczystym języku :).
Aby się on „dobrze czuł” w nowym otoczeniu, „ładujemy” mu również najnowszą bazę danych nawigacyjnych Polski jak i całej Europy.

To akurat w przypadku samochodów seri Gxx z systemem MGU ID7, czyli praktycznie wszystkie z ostatnich 3 lat jest bardzo ważne.

Tutaj temat mapy nie jest tematem prostym i tanim. Dlatego, jeżeli będziecie kiedyś chcieli przeprowadzić konwersję takiego samochodu to dokładnie zweryfikujcie punkt po punkcie co wchodzi w jego skład.

Wiele firm nie oferuje tutaj mapy nawigacji, a to niestety większa cześć kwoty jaką trzeba zapłacić za konwersję :).

Aby wam nieco pomóc, to podpowiemy, że w przypadku prezentowanej G20 zakres konwersji na jaki musicie się przygotować wygląda następująco:

- wykodowanie świateł obrysowych (side marker) – reflektory przednie zostają oryginalne z USA (nie ma potrzeby ich wymiany).
- przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia itp.
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
- aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
- zakup i wymiana lamp tylny EU lub ich przeróbka (zalecamy wymianę)
- zakup i wymiana przełącznika świateł
- przeróbka instalacji lamp tylnych (przeciwmgielny)

Podczas przeprowadzanej konwersji, zawsze robimy bezpłatną diagnostykę całego pojazdu z analizą błędów.
Zazwyczaj coś wychodzi o czym klient nie wiedział. Taki urok samochodów z USA niestety.
Ale nic strasznego, wszystkie problemy da się przecież naprawić. Posiadając wiedzę i niezbędny sprzęt nie ma problemu nie do rozwiązania. Zawsze to kwestia czasu i środków :).

W przypadku tego pojazdu wykryliśmy jedynie 2 usterki, więc całkiem nieźle.

Jedna związana z sensorem airbag w drzwiach pasażera. Temat banalny do ogarnięcia. Wskazaliśmy, gdzie on się mieści i pokazaliśmy na schemacie jak wygląda.
Drugi problem to kamera KAFAS. Tutaj będzie nico więcej walki najprawdopodobniej.

Jak samochód będzie już „na chodzi”, spotkamy się raz jeszcze z naszym klientem, skazujemy błędy z modułu poduszek i przyjrzymy się dokładniej tematowi kamery.

Poza tym były jeszcze liczne błędy, ale wynikały one z braku zderzaka przedniego i podpiętej tam elektryki.

Dziękujemy za okazane zaufanie i życzymy szybkiego ruszenia na polskie drogi :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersjabmwg20330imguid7usapleu #menupl #mgunawigacjaid7
Przeczytaj na