Przydałoby się coś na wzmocnienie, czyli BMW G31 520d 190KM na modyfikacjach w Mobile Coders.

CHIP-TUNING (Stage 1) silnika oraz skrzyni biegów ZF 8HP
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

Każdy kto miał okazję pojeździć piątką z dwulitrowym dieselem wcześniej czy później skłania się ku poszukiwaniom alternatywy dla tego motoru.

No przydałoby się coś na wzmocnienie tego motoru. Wyjścia są trzy, a mianowicie po pierwsze zmiana samochodu na ten z większym silnikiem, a tym samym większą mocą, po drugie zakup i instalacja tzw. Power Boxa i w końcu po trzecie, indywidualne strojenie mapy silnika i skrzyni biegów.

Co do pierwszego rozwiązania to w dzisiejszych czasach, nawet dysponując odpowiednim budżetem, trudno jest o zamianę na „lepszy” model.
Biorąc pod uwagę uwarunkowania geopolityczne, a co za tym idzie zakłócenia w funkcjonowaniu łańcucha dostaw komponentów oraz procesy produkcyjne, nie jest łatwo znaleźć odpowiedni egzemplarz w czeluściach przebranych dealerskich stanów magazynowych.

Długie oczekiwanie na nowy samochód poprzez mocno ograniczony proces produkcji oraz zawiłości w konfiguratorach i brak wielu opcji, prowadzi do podejmowania drastycznych decyzji. Decyzje sprowadzają się albo do ogromnych kompromisów dot. wyposażenia, albo do pozostawienia w swoich zasobach dotychczasowego samochodu na dłużej niż pierwotnie przewidywano.

Co do drugiego to nasze zdanie doskonale znacie. Jeżeli chodzi o Power Boxy, to oczywiście nikomu nie zabraniamy korzystania z tego typu urządzeń, nie mniej my nie jesteśmy ich zwolennikami i nie dotykamy tych urządzeń (chyba, że na życzenie klienta mamy je zdemontować z samochodu 😉). Żaden BOX na świecie nie będzie nigdy działał tak dobrze jak indywidualnie wystrojona mapa silnika.

W obecnej sytuacji, najbardziej optymalnym sposobem na reanimację radości z jazdy swoja Beemką jest naszym zdaniem sposób trzeci, czyli indywidualne strojenie mapy silnika i skrzyni biegów.

STAGE 1, bo o tym mówimy, to modyfikacja fabrycznego oprogramowania, które w sposób kontrolowany i bezpieczny wykorzystuje zapas mocy, który zostawił producent samochodu.

Tak było w przypadku prezentowanej G31, która zostaje jeszcze na jakiś czas u naszego klienta. Aby nadać troszkę więcej elastyczności temu silniczkowi zostaliśmy zaproszeni przez klienta, ażeby dokonać odpowiednich modyfikacji.
Właściciel od dłuższego czasu nosił się z zamiarem modyfikacji silnika, więc od razu podjęliśmy temat.
Modyfikacja skrzyni biegów wyszła przy okazji, po dłuższym namyśle użytkownika auta.

Pierwotnie nie był on przekonany do tej zmiany, ale zawsze dajemy możliwość potestowania samochodu po zmodyfikowaniu, więc ustaliliśmy, że jeżeli modyfikacja skrzyni biegów nie będzie spełniała oczekiwań to pozostaniemy przy fabrycznej wersji.

Oczywiście nie było takiej potrzeby, dlatego że kultura pracy skrzyni po modyfikacji jest wyraźnie poprawiona, przez co komfort użytkowanie wyraźnie wzrasta.

Dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG31 #bmwG30 #bmw520dX #chiptuningDDE #chiptuningEGS
Przeczytaj na