Wciąż pożądana, czyli BMW X5 F15 30dX 258 KM na modyfikacjach w Mobile Coders.
CHIP-TUNING (Stage 1) silnika oraz skrzyni biegów
Moc
258 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
560 Nm -> 650 Nm
X5 od momentu wejścia na rynek cieszyła się sporym zainteresowaniem, oczywiście z czasem ładniała i do dzisiaj jest obiektem westchnień nie jednego kierowcy. Każda odmiana począwszy od E53 do G01, czy to wchodząca odmiana elektrycznych iX, znajduje bez problemu swojego klienta. W tym przypadku mieliśmy okazję pracować przy F15tce, która ma więcej plusów niż minusów. Do tego zdecydowanego plusa należy prowadzenie, które należy do czystej przyjemności. Owszem na nierównościach troszkę odczuwalny jest spadek komfortu, nie mniej jednak zawieszenie i silnik odpłaca się z nawiązką, jeżeli chodzi o precyzję prowadzenia.
Prezentowana X5 jest z 2013r. i z tego okresu miała wersję oprogramowania. Właściciel samochodu nabył je stosunkowo niedawno i zdecydował o tym, że należy się iksowi pełny pakiet usług, który nie pozwoli mu się tak szybko zestarzeć 😉.
Pełny pakiet to:
- aktualizacja sterowników do najnowszej wersji,
- aktualizacja mapy nawigacyjnej na rok 2022,
- kodowanie funkcji wybranych przez klienta,
- modyfikacja oprogramowania silnika,
- modyfikacja oprogramowania skrzyni biegów.
Paczka aktualizacyjna, z uwagi na brak wcześniejszych aktualizacji, była dość obszerna i sam jej proces troszkę czasu zajął, ale przebiegł bez żadnych niespodzianek, więc wiedzieliśmy, że reszta to formalność 😉. A co do formalności to z właścicielem znamy się jedynie przez telefon, bo wykonanie tego zlecenia odbyło się bez jego obecności, który akurat musiał poświęcić ten czas na sprawy służbowe, ale to oczywiście nie jest problem, wszystko da się zrobić 😉.
Aktualizacja aktualizacją, a przed nami tak naprawdę prace, których efekt można zobaczyć i poczuć, czyli nowa mapa nawigacji, kodowania i modyfikacje silnika oraz skrzyni biegów ZF8HP.
Wiadomo, że nawigacje fabryczne nie są aktualizowane na bieżąco tak jak chyba najpopularniejsza wśród kierowców Google Maps, nie mniej jednak, gdy się poświęci troszkę czasu na naukę obsługi oraz wykupi się pakiet usług ConnectedDrive, potrafi być całkiem dobrą alternatywą dla mapy w telefonie. Niejednokrotnie mamy okazje to testować w czasie dojazdów do klientów. Pewnie nie raz ktoś kto nas mijał, pomyślał po co gościu ma odpalone 2 mapy. Nie mniej, żeby sensownie korzystać z mapy w starszych systemach BMW CIC, NBT i szukać np. parkingów, miejsc postojowych czy alternatywnych tras, trzeba się tego po prostu nauczyć.
Co do kodowań to dla stałych czytelników, którzy śledzą nas od jakiegoś czasu pewnie nie trzeba wymieniać co można włączyć, ale gdyby kogoś interesowało co można włączyć w swoim autku zapraszamy do kontaktu, chętnie przedstawimy indywidualną ofertę.
Wszystkie rzeczy, które możemy wykonać w danym samochodzie są fajne i na pewno cieszą. Nie trzeba oczywiście robić wszystkiego na raz, można robić realizacje projektu etapami i rozbić to w czasie biorąc pod uwagę czas i dostępny budżet.
Najważniejszym etapem, jeżeli chodzi o oczekiwania i emocje z tym związane to chyba modyfikacje softu silnika i skrzyni biegów. Po zmianie autko podczas testu pozytywnie zaskoczyło swojego właściciela, więc całościowy efekt pracy został osiągnięty 😉.
Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉 .
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwF15 #bmwX5 #bmwX530dX #chiptuningDDE #chiptuningEGS