Chiptuning w BMW X5 30d oraz SLI w BMW G31 520d 😊.
265 KM === >>> 310 KM
620 Nm === >>> 720 Nm
Słuszna modyfikacja w słusznym silniku, czyli BMW X5 z 3-litrowym diesel’em na chiptuningu 😊.
Jako że opisywane działania miały miejsce podczas jednej z naszych tras, to umówiliśmy się pewnego wczesnego i mroźnego poranka na wykonanie usług zwiększenia mocy i momentu obrotowego generowanego przez silnik, a także na dodaniu kilku funkcji. Wspomniany silnik o oznaczeniu B57, to najbardziej niezwodna jednostka, jednocześnie zapewniająca bardzo dobre osiągi przy umiarkowanej konsumpcji paliwa. Stosunkowo mało skomplikowana konstrukcja, jak na standardy BMW odwdzięcza się długowiecznością – znamy przypadki tych silników w autach o przebiegu ponad 400 tys. km i nadal jeżdżą bez awarii 😊.
Oczywiście, większość takich historii sprowadza się do podsumowania „jak dbasz tak masz”, ale w tym wypadku duże znaczenie ma też udana konstrukcja tej jednostki.
W każdym razie nie tylko niezawodność, ale osiągi silnika są bardzo dobre. Silniczek bardzo sprawnie radzi sobie wprawianiem w ruch dużej masy auta, jednak istniejąca duża rezerwa, aż prosi się o wykorzystanie, co uczyniliśmy na polecenie właściciela X5 😊.
Chiptuning w postaci Stage 1 jaki przedstawiamy, jest ciągle bezpiecznym rozwiązaniem i daje odczuwalne korzyści w dynamice. Najlepszym potwierdzeniem sukcesu, było zadowolenie pana Kamila ze zmiany, którym wyraźnie emanuje podczas jazdy testowej i logowania parametrów pracy silnika 😊.
Poza tym uruchomiliśmy możliwość odtwarzania wideo w czasie jazdy, dzięki czemu można teraz korzystać ze Screen Mirroringu (odbicia lustrzanego ekranu telefonu na ekranie nawigacji) także podczas jazdy. Zakodowaliśmy również kilka z poniższych możliwości:
• wyłączenie sygnału braku pasów,
• aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u ,
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia,
• aktywacja zegarów Alpina lub przeskalowane do 330 km/h,
• Aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu,
• Wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
• Zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco
Tak jak wspomnieliśmy, będąc w trasie szukamy optymalizacji czasu, dlatego też podjechał do nas również drugi klient z okolicy na szybką akcję, jaką było uruchomienie SLI, czyli odczytywania znaków drogowych.
Auto wyszło bez tej funkcji z fabryki, ale dzięki temu, że jest wyposażone w odpowiednie elementy jak kamerę w szybie czołowej, mogliśmy doposażyć auto w taki sposób jak w oryginale 😊.
Przy pomocy odpowiedniej licencji, system działa na podstawie kamery oraz map nawigacji, dzięki temu wyświetla nam najbardziej aktualne ograniczenia. Zakodowaliśmy też w aucie pana Zbyszka kilka rzeczy, takich jak pamięć ostatniego ustawienia start stop i kilka innych elementów 😉.
Dziękujemy obydwu panom za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie 😊
#MobileCoders #G05 #30d #ChipTuning #Tuning #B57 #G31 #520d #SLI #ZnakiDrogowe #kodowanie #StartStop #Mperformance #adaptive #chip #X5