Topowe silniki w najnowszych trójkach od BMW, czyli M340i G20 i X3 M40d G01 LCI w Mobile Coders :).
Jednego dnia mieliśmy przyjemność obcować przy dwóch bardzo fajnych, najnowszych autkach z 2021 roku którymi są G20 M340i oraz X3 M40d LCI. Pierwszym z nich przyjechał do nas pan Radek, aby wykonać pierwszą wymianę oleju silnika. Obydwa autka są już miękkimi hybrydami i co ciekawe w tych wariantach silników pojemność układu smarowania jest większa, niż we wcześniejszej rewizji bez miękkiej hybrydy.
W każdym razie dokonaliśmy pierwszej wymiany oleju silnika w trójce z sześciocylindrową benzyną, przy pomocy najlepszych możliwych środków, czyli zestawu Trzech Króli:
- Płukanka Engine Flush,
- Penrite Enviro+ 5W40,
- Dodatek Liqui Moly Ceratec,
Całość wykonana rzecz jasna razem z oryginalnym filtrem BMW. Warto dbać od samego początku o swój silnik, a taka wymiana właśnie ma takie zadanie, szczególnie gdy jest wykonana w pierwszych kilku tysiącach kilometrów, gdy na skutek docierania się silnika powstaje najwięcej metalowych opiłków.
Przy okazji sprawdziliśmy także ciekawy temat braku w wyposażeniu. Auto jest wyposażone w dostęp bezkluczykowy, co za tym idzie domyślnie mamy także otwieranie klapy bagażnika nogą, czyli Smart Opener. W tym wypadku jednak, auto jest fabrycznie „wykastrowane” z tej funkcji, o czym klient nie został poinformowany.
Doszliśmy do informacji, że zdarzały się już takie przypadki, tylko czemu? W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że ze względu na brak podzespołów podczas produkcji auta, co się często ostatnio zdarza – funkcja ta została dezaktywowana (co jest zaznaczone w VIN). Jednak podczas wymiany olejowej sprawdziliśmy i auto jest wyposażone w najważniejsze elementy, czyli czujniki w zderzaku, moduł i wiązkę, dlatego nasze zdziwienie jeszcze bardziej się wzmogło. Na tą chwilę nie wykonaliśmy dodatkowych działań w tym kierunku, klient czeka na ustosunkowanie się BMW do tej sytuacji. Jeśli nie będzie pozytywnej odpowiedzi, to prawdopodobnie spotkamy się z panem Radkiem ponownie i spróbujemy uruchomić wyłączoną z nieznanych nam powodów funkcję 😊. Warto pomyśleć nad tym tematem, bo to przydatna funkcja, a auto zdaje się być przygotowane 😊.
Drugim z aut które zagościło u nas tego dnia było najnowsze BMW X3 po liftingu z równie wspaniałym silnikiem sześciocylindrowym, tym razem w wersji na ropę. Co ciekawe jest to pierwsze X3 LCI M40d w Polsce 😊.
Kultura pracy tego silnika weszła na kolejny poziom, przez co jeszcze mniej słychać typową pracę diesel’a 😊. Piękne, nowe lampy z tyłu oraz cały przód dają spory powiew świeżości i jeszcze bardziej drapieżny efekt :). W środku system Live Cockpit, który był już co prawda w wersji przed liftem, jednak teraz ekran nawigacji jest jeszcze większy, naprawdę duży tablet 😊.
Klient przyjechał tym razem jednak tylko na rozmowy, ponieważ to co go najbardziej interesowało, czyli Chiptuning jest na tą chwilę niewykonalny (tak samo jak i w M340i). Szkoda, bo potencjał w obydwu silnikach jest duży. Czekamy zatem, aż będziemy w stanie odczytać i zapisać zmiany w oprogramowaniu silnika, co mamy nadzieję nastąpi w najbliższych miesiącach. Tymczasem warto przejrzeć galerię poliftowego X3 😊.
#MobileCoders #G20 #M340i #olej #Penrite #EngineFlush #Ceratec #Płukanka #serwis #G01 #X3 #M40d #LCI #Lifting