Chiptuning BMW G12 750iX, czyli poprawiamy soft dodając moc 😊.
450 KM === >>> 540 KM
650 Nm === >>> 780 Nm
Auta ze Stanów Zjednoczonych mają różną historię, czasami ją znamy, a czasami nie.
Jeżeli jesteśmy pierwszym właścicielem w Polsce, to mamy szansę poznać więcej szczegółów, natomiast jeżeli jeteśmy kolejnym właścicielem, to nasza wiedza na temat pojazdu może być mocno ograniczona. I tak było również i tym razem. Zgłosił się do nas właściciel siódemki z silnikiem V8, które to całkiem niedawno zostało zakupione „na szybko”, ponieważ okres oczekiwania na nowe auto jest bardzo długi, a czymś trzeba jeździć 😊.
Przyjechaliśmy więc do klienta i rozpoczęliśmy diagnozę.
W pierwszej kolejności zauważyliśmy błędy dotyczące zacinania się Vanosów.
Jest to częsta przypadłość tych silników, ale nie tylko tych. Przy przebiegach rzędu 100 tys. km można powiedzieć, że jest to niemal powszechne 😊.
Najczęściej spowodowane zbyt rzadką wymianą oleju silnika, np. co 20-30 tys. km, przez co syf zbierający się w obiegu utrudnia pracę Vanosów.
Zawszę rekomendujemy w pierwszej kolejności wymienić olej silnika, najlepiej stosując płukankę – efekt bardzo często jest pozytywny i pozwala wydłużyć życie jednostki.
W tym wypadku zauważyliśmy, że po wymianie oleju, która miała miejsce chwilę wcześniej problemów z zacinaniem się Vanosów nie było, zatem świeży olej dał pozytywny efekt 😊.
Drugą sprawą jaką wykryliśmy to niska wydajność katalizatora. I w tym wypadku zaświeciła nam się lampka, co doprowadziło do takiej informacji? Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, auta ze Stanów nie zawsze mają jasną historię.
Spojrzeliśmy na skalowanie zegarów sportowych i od razu można było zauważyć, że wartości maksymalne mocy i momentu na skali są niefabryczne 😊.
Odczytaliśmy więc oprogramowanie obu sterowników silnika i okazało się, że już ktoś tutaj kiedyś był 😊.
Następnie sprawdziliśmy, jak to zostało zrobione i okazało się, że nie do końca tak powinno być. Podczas jazdy testowej dało się wyczuć bardzo mocny dolny zakres obrotów z bardzo dużym momentem obrotowym. Niestety taka konfiguracja mogłaby doprowadzić do awarii i prawdopodobnie przyczyniła się do nadwyrężenia katalizatora.
Wykonaliśmy poprawkę oprogramowania, czyli tak naprawdę od nowa naszą modyfikację stage 1, gdzie dla bezpieczeństwa złagodziliśmy nieco dolny zakres obrotów, natomiast w górnym zakresie autko dostało zdecydowanego kopa, aż fotele zaczęły przyjemnie masować plecy 😊.
Dziękujemy za właścicielowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #ChipTuning #G12 #750i #USA #CANADA #tuning #poprawiamysofty #kodowanie