CHIPTUNING nowego Audi Q3 40 TFSI (2.0T) 190 KM 2021 w Mobile Coders :).
CHIP-TUNING silnika
190 KM == > 245 KM
320 Nm == > 430 Nm
Hola, hola. Zanim zaraz napiszecie, czy już możną robić nowe samochody po lipcu 2020 r. odpowiedź dalej brzmi nie. Już bliżej jak dalej, ale wciąż trzeba się wstrzymać, jeżeli chcemy mieć zrobione wszystko z „głową” i bez kłopotów :).
Wysyłka sterownika silnika do Rosji nie wchodzi w grę. Przynajmniej w naszym odczuciu i wcale nie chodzi o obecną sytuację.
Prezentowane AUDI, mimo że to najnowsze „dziecko z Ingolstadt”, z przebiegiem raptem 16k km., wyposażone jest w sterownik silnika Continental Simos.
A zatem sterownik bez nowego zabezpieczenia BOSCH, które dla przypomnienia tyczy się sterowników Bosch MG/ MD1.
Audi w silnikach benzynowych od lat stosuje sterownik Continental Simos, stąd modyfikacja była bezproblemowa mimo tak świeżego samochodu.
Wojtek, nasz klient, zakupił samochód córce. Zabawka w postaci Q3 jest dla niego zdecydowanie za mała i za wolna. Obecnie jeździ M5 CS, które będziemy modyfikować jak tylko będzie taka możliwość.
Jako ciekawostka wcześniej nasz klient jeździł tymi samochodami które również stroiliśmy:
Porsche Cayenne III E-Hybrid
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2539775459681108
Audi Q8 50TDI
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2539829536342367
Dla córki taki mały zwinny „bączek” jest idealny.
Co do modyfikacji Q3 z silnikiem 40 TFSI (2.0T) 190 KM po modyfikacji osiągamy wartości lepsze niż seryjna wersja 45 TFSI (2.0T), która w serii legitymuje się mocą 230 KM i 350 Nm.
Oczywiście wersję 45 TFSI jeszcze można nieco podnieść do okolic 300 KM i takie samochody już też robiliśmy :).
Przy okazji modyfikacji silnika, skrzynia biegów również została ruszona.
Zazwyczaj proponujemy takie pakiety szczególnie dla AUDI. Dzięki temu usuwamy LAGa (opóźnienie na reakcję gazu).
Tutaj warto dodać, że efekt „lagowania”, w przypadku koncernu VAG jest bardziej odczuwalny w silnikach wysokoprężnych niż tych zasilanych benzyną.
W TDI jest to nie do zniesienia. W przypadku benzynowych jednostek jest to akceptowalne, aczkolwiek do poprawy :).
A jak to finalnie wyszło?
Efekt całości jest bardzo zadowalający, a córka przeszczęśliwa. O taki efekt nam chodziło :).
PS Widzieliście barek w garażu? :) To na wypadek jak by nas wzmogło pragnienie :D
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningaudiq320tfsi #modyfikacjaaudi #chiptuningslaskwielkopolskamalopolska